jans

Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Jan Sandström - 13 augusti 2013 19:47

Nu från en kamera som sitter utomhus.

Men ännu inget skydd för kameran så jag får ta in den om en stund.

 

Av Jan Sandström - 13 augusti 2013 19:10

Det går inte att få elementet tätt.

Har svetsat på hur många gånger som helst men det sipprar ändå ut vatten men jag vet inte var så varje gång har jag svetsat på mer runt ändtätningen.

Nu klarar jag inte av det och ska man göra något får man nog kapa bort en sektion till på elementet.


Svetsning är inte min grej, inte med den här MIG eller vad den heter.

Hade jag haft gassvets skulle det inte varit någon sak, det är hur enkelt som helst med en sådan.

Av Jan Sandström - 13 augusti 2013 16:17

Nu kommer filmen jag lovade tidigare.

Men jag fick inte med det bästa, när rökgaserna antändes längst upp
 

Av Jan Sandström - 13 augusti 2013 16:09

Bara att konstatera att det här med svetsning är inget för mig.

Skulle korta av elementet och allt gick fint tills jag skulle svetsa fast täckbrickorna.

Jag tycker det ser tätt och bra ut men det sprutar åt alla håll.

Svetsar på mer men inte blir det bättre och efter en kilometer svetstråd så är det ändå inte tätt.

   

Jag skiter i elementet och pluggar igen rören istället.

Får erkänna för mig själv att allt klarar jag inte av.

Av Jan Sandström - 13 augusti 2013 09:32

...känslan av att altandörren står vidöppen varje gång man kommer in i köket.

Av Jan Sandström - 13 augusti 2013 08:12

Så mycket regn ramlade det ned här i morse samtidigt som åskan gick lite på avstånd.


Jag har sovit erbarmerligt dåligt på grund av värk så just nu ska jag bara få i mig min vanliga frukost.


Sedan ska jag fundera på hur jag kan placera webbkameran utomhus, att göra någon form av tak och väderskydd samtidigt som den inte har något i vägen för fotograferingen.

Men jag bör också få ordning här i kontoret så att jag inte sitter provisoriskt på snedden med skarvsladdar i en häg på golvet.


Men först frukost.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards