jans

Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Jan Sandström - 14 augusti 2013 19:51

Jo jag fick elementet tätt till slut.

Borde svetsa mer så att man fick erfarenhet men nu får den väl stå nått år till nästa gång den behövs.


Nu ska jag se Mythbusters

Av Jan Sandström - 14 augusti 2013 15:25

Jag hörde hur det plaskade i fågelbadet och såg att denna gynnare är tillbaks igen.

 

Tog med den här för den härliga effekten av vattendropparna som yrde vida omkring.

Roligt att se och höra hur han/hon njöt av badandet. Badade och stack iväg men var snart tillbaks för mer bad.

Så höll den på säkert 6--7 gånger och jag fick med ett på film.

Även Gunnar kikade genom staketspringorna på vad det var för något i fågelbadet.

Jo det är en rysk nötkråka   

Av Jan Sandström - 14 augusti 2013 14:05

I natt som jag av ren utmattning efter gårdagens slit.

Det sista jag fick göra var att hämta Tomas och Sara på Östra station och köra hem dem till henne.

Hon hade ganska mycket och tungt bagage och sedan var det ju trevligt att träffa henne igen.

Men det kunde ju fått vara tidigare än 11 på kvällen och då jag hade   -skt ont i kroppen, tur det var lite trafik.


Frukost ute i morse och sedan handla, Inger på ICA och jag på K-rauta där jag bl.a köpte nya slipband till powerfilen eller fingerslipen som den också kan kallas, sådana där 13 mm breda slipband.

Sedan gick jag lös på elementet igen och slipade ned svetsningarna, tog ut Maria som fick markera var det läckte.

 

Vatten kom från ett litet hål som hon markerade men det visade sig senare att det kom lite här och var, det där var det största.

Jag slipade och svetsade, provtryckte och slipade än en gång.

Till slut hade jag så tätt att det mitt på en slipad svetsning trängde det upp två små droppar, sedan orkade jag inte hålla tummen för ena elementöppningen.

Slipade ned just där och svetsad på igen men nu slipade jag inte utan borstade rent och sprayade på zinkgalv.

 

När vi nu provtrycker för det synas om det kommer ut någonting in någon spricka.

Sicket elände det har varit.


Fick åskvarning från Telia men det vete 1000an om det inte var åskan i går morse som det varnas för, man har ju hört att det kan varnas en vecka efter åskväder.


Men vi har varmt och stora moln driver omkring där uppe så det kanske blir något.


Men då blir väl Mirabell rädd, det är Anders söta kisse som vi har några dagar.

Det kanske blir som med Tomas sköldpadda   


Nu ska jag ta en vilopaus och dricka kaffe ute på altan, kanske tjuva den där mogna tomaten som hänger där så röd och fin.

 


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards