jans

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Jan Sandström - 19 augusti 2013 20:25

Jag skulle byta locket på postlådan men såg att allt var i mindre bra skick så jag slängde ihop en helt ny låda.
Vi målar nog den vit som omväxling.

Den här är dessutom limmad med PU-lim så den ska nog hålla i 20 år.

Av Jan Sandström - 19 augusti 2013 15:23

Sitter och småser på matinéfilmen Sköna Helena - SVT1

Svensk långfilm från 1951. Många intriger och förvecklingar sker innan Paris får den sköna Helena. Allt händer i det lilla kungadömet Arkadien vid tiden för trojanska kriget. Regi: Gustaf Edgren. I rollerna: Max Hansen, Eva Dahlbeck, Per Grundén, Åke Söderblom, Elisaveta, m.fl Textat sid. 199 HD


Från 1951 och i en scen där hon badar är tvätterskorna helt bar på överkroppen.

Hur kunde det få förekomma bara bröst 1951 och det skymtade inte bara förbi utan var i bild i säkert 5 minuter.

Av Jan Sandström - 19 augusti 2013 12:59

Och så klarnar det upp igen.
Skulle det där vara värt allt besvär för han där uppe?
Men han behövde väl lätta på trycket.

Av Jan Sandström - 19 augusti 2013 12:45

Och det dundrade, sedan kom regnet.
Då gick jag in och gjorde kaffe.
Men jag hann såga till ett nytt lock till postlådan innan finvädret drog in.

Av Jan Sandström - 19 augusti 2013 10:41

Hittade denna lapp i brevlådan.

Meddela mig eller så får du telefonnummer av mig.

 
  

Han försvann alltså från Blomstervägen i Umeå

Av Jan Sandström - 19 augusti 2013 08:14

Blev ni missbelåtna över mitt förra inlägg, det i går kväll och ståfräsen   

Besöksstatistiken gick upp i topp efter det,   så man ser ju vad ni där ute är intresserade av.   


Fast det är måndag och det har regnat men vi har då skapligt varmt ute.

18° visar termometern utanför fönstret.

Väderstationen visar:

Temperatur: 17,5 °C
Lufttryck: 1007,0 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 3,5 m/s från SW, i byarna 4,4 m/s
Beaufort F4
Kyleffekt: 17,3 °C

Så här ser det ut i trädgården.

 


Fick en idé om att jag kanske kan koppla webbkameran till väderdatorn och ständigt ha bild tillgänglig.

Fast då måste jag nog göra någon egen sida och server här hemma.

Men den kan ju ta en bild varje kvart när den skickar ut datat till vår webbsida på Riksnets servrar.


Nu ska jag gå ut och fika, först göra i ordning det.


Godmorgon


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards