jans

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Jan Sandström - 20 augusti 2013 20:57

Idag är jag nöjd med mitt dagsverke.

Tröskeln på plats, justerat altandörrens lås, satt en plywoodskiva mellan geringssågen och föstet för stativet och löst en massa korsord och druckit en aning kaffe.

Tror jag kom upp i 8 muggar.


Men nu är jag ganska mör och har ordentligt ont i händerna.

Trött är jag också.


Kom på att kaninen var kvar ute i sin hage så idag har han fått friskluft för hela veckan.

Men han var villig att få komma in igen.


Men nu är det kväll, jag orkar inte göra något mer idag.


Gonatt.

Av Jan Sandström - 20 augusti 2013 13:38

SVT 1; 15:00--16:35

Sjösalavår (1949)

Handling:
Trubaduren och visdiktaren Evert Taube, som befinner sig på sitt kära Sjösala i Roslagen, har penningbekymmer. Fordringsägare står i kö för att få betalt, och han är pank. Han bestämmer sig för att resa till Buenos Aires i Sydamerika. Där kan han skaffa material till nya visor och till en del tidningsskriverier, som kan ge extrainkomster. Han gör upp ett kontrakt med sin förläggare och lyfter ett försvarligt förskott. Han tar farväl av familjen och inleder sin långresa med skärgårdsbåt in ti...Mer
Logotyp: Svenska Filminstitutet


Av Jan Sandström - 20 augusti 2013 11:02

Behöver man något mer?
Kanske en kaka i så fall.

Av Jan Sandström - 20 augusti 2013 09:27

Har grattat via andra medier så då kan jag ju skriva in det här också.


Grattis Anders, 29 år sedan jag plockade ut dig.

Av Jan Sandström - 20 augusti 2013 09:01

Fint väder idag, åtminstone ser det ut att bli det även om yr.no spår lite nederbörd i eftermiddag.


Trodde jag inte skulle sova i natt så ont som jag hade i händerna i går kväll. Men massor av Voltaren kanske rådde bot på det eller så var jag bara så trött att jag somnade av utmattning.

Men jag har skapligt ont i händerna nu på morgonen efter att ha varit uppe en stund.

Direkt jag vaknar brukar jag vara öm och stel men lite datorskrivande brukar mjuka upp fingrarna.


Just nu slog termometern över till 18° här på altan.

Väserstationen visar:

Temperatur: 19,8 °C
Lufttryck: 1019,7 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 76 %
Vindstyrka: 2,3 m/s från SE, i byarna 2,7 m/s
Beaufort F2
Kyleffekt: 19,8 °C

Trädgårdsbilden ser ut så här:

 

Det är soligt och fint men blåser en vind som jag bara slipper här på norrsidan men vid förrådet skulle det kanske vara skönt.

Men sådant har jag inte tid med, tänkte bli klar med postlådan och så måste jag få dit tröskeln vid altandörren.


Mätade utrymmet för altanelementet och efter det att de sänkte hela partiet blir det inte mycket över till fönsterbänken så jag får göra någon specialare.

Enligt bilden så slutar elementet vid den gula linjen och då får man knappast plats med så stora konsoller.

 

Så jag funderar på en skiva som ligger ovanpå salningen och går ut över elementet med någon form av stöd till höger och vänster om elementet, OM det nu blir någon plats över där.


Nu tjattrar parakiterna och vill vakna.

Bäst att gå till dem innan de väcker hela Västerslätt.


18,9° ute så idag får de komma ut på altan igen när jag ska vara ute och pyssla på.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards