jans

Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Jan Sandström - 21 augusti 2013 11:39

Matiné: Gracie - SVT1 15:00--16:35

Amerikansk långfilm från 2007. När femtonåriga Gracies storebror omkommer i en tragisk olycka, slås hennes familj i spillror. Men Gracie bearbetar sin sorg på ett oväntat sätt - hon bestämmer sig för att slåss om en plats i pojkarnas fotbollslag och uppfylla hennes brors högsta önskan. Utskrattad, motarbetad och förnedrad finner hon inom sig en styrka hon inte visste fanns. För Gracie vet att spelets regler snart kommer att ändras. Filmen baserar sig på en sann historia. Regi: Davis Guggenheim. I rollerna: Jesse Lee Soffer, Christopher Shand, Carly Schroeder, Karl Girolamo, Vasilios Mantagas, Dermot Mulroney m.fl



Ingen film som intresserar mig, inte sådana där med fotbollslag eller sport.

Av Jan Sandström - 21 augusti 2013 11:25

...tror jag i alla fall, och jag har en liten överraskning till slut.

Nä inte 15 i infällda lysdioder som jag en gång tänkt, blir för mycket jobb med och jag tror det kommer att krångla.

Fast det hade varit lite småläckert.

 

Det hade varit läckert.

 

Nu slängde jag bara dit ett antal prickar men i så fall får man räkna på lämpligt antal.


Kanske skulle ta fram borrmaskinen och åka ned till Kjell om jag nu inte har antalet i mitt förråd.


Av Jan Sandström - 21 augusti 2013 10:04

Skulle inte spara inlägget utan skriva mer, skulle infoga en smiley bakom det om katten.


Mirabell är alltså en katt och Anders kelgris, en äkta raskatt men fåglarna där inne var hemska.

Idag kommer förresten Anders hem och då får hon komma hem till husse, eller om det blir i morgon.

Det beror på hur send han kommer hem från Kebnekajse.


Natten som vaj igenom men hade några drömmar om att jag satt högt uppe i någon stor björk, jag hängde i en stor gren och kunde inte komma ned.

Nedanför förekomm någon sorts millitär verksamhet men till slut började det blåsa så att björken böjde sig ända ned till marken och då släppte jag taget och så blev det något annat rörigt.

Sedan vaknade jag och det var dags att ta min 6-medicin men stel i lederna som bara den efter att ha hängt i en björk halva natten.

Låg kvar och fick besök av Mirabell men vid 8 steg jag upp och tog frukost ute med fåglarna (talgoxarna).

Mirabell fick gå en runda ute i det daggvåta gräset.


Ja så rullar morgonen på och det blir inget gjort men jag har mjukat upp fingrarna med skriverierna här.


Toms kommer hem och ska ta med stativet till geringssågen så då kanske jag kan ge mig på att börja bygga mjölkbryggan, virket ligger på släpvagnen.

Jag kanske kan bygga den stående på släpen så slipper man lyfta upp den när den är klar för den blir säkert ganska tung.


Nä nu blir det påtår.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 21 augusti 2013 09:53

Att säga godmorgon varje morgon och sen skriva om vädret m.m

Men det är kanske det min blogg går ut på, att vara vardaglig.

Det finns så mänga andra som skriver om smink, hästar och mode så det kan jag undvara, ed f´vissa undantag då.


Godmorgon.

Det ser ut att bli en fin dag (tror jag skrivit det förut   )


Men just nu 18,8° och solsken, frukosten avklarad och utefåglarna har fått ett fat med solrosfrön.

Talgoxarna ville ha min ostmacka där jag satt.

Otroligt vad matsuget kan göra dem modiga och/eller orädda.


Väderstationen visar:

Temperatur: 21,4 °C
Lufttryck: 1021,0 mb och Falling
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 62 %
Vindstyrka: 1,1 m/s från NW, i byarna 1,7 m/s
Beaufort F1
Kyleffekt: 21,4 °C

men så sitter givarna i solen men med ett skydd som inte är allt för effektivt men man får vad man betalar för.

Trädgårdsbilden:

 


En sak har nänt nu på morgonen, Stina har vaknat, sköldpaddan alltså så jag sprang ut och plockade lite maskrosor att muta henne med så nu kanske hon vill vara vaken ett tag till.

Fast det är skönt när hon vill sova sin dvala, inte så mycket jobb med henne.

Den här gången lade vi henne inte i kyla för hon skulle egentligen inte dvala utan det är först senare i höst.


Mirabell smet in till fåglarna igår, det skulle hon inte gjort för hon blev så rädd att hon kröp efter golvet och bara ville ut från de hemska varelserna som flaxade omkring där ovanför.

Mirabell är en katt för er som inte vet


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards