jans

Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Jan Sandström - 26 augusti 2013 20:17

Idag kikade vi på markiser på ett företag som heter Sun Off och fick ta ham en provkarta på textiler.

Men det är inte lätt att völja bland alla sorter som finns.

Till slut har vi lyckats välja ut två som verkar tilltalande.

 

Nu är bara problemet att komma överens om vilken.

 

Fast egentligen spelar det väl ingen roll vilken, det blir nog bra när det blir något nytt.


Jag har kikat runt på Internet och visst finns det markiser att köpa men det blir marginellt billigare när man räknar in frakten så det blir ett köp här i stan och på Sun Off

Av Jan Sandström - 26 augusti 2013 18:33

Säg det som blir helt klart.

Erik kom och satt uppe på mjölkbryggan och då märkte vi att man kanske skulle ha något att hålla fötterna på åt ena sidan.

Så jag snickrade nu till ett trappsteg eller fotstöd eller vad man nu vill kalla det.

Enkelt så lade jag bara tre reglar tvärs över och skruvade fast trall på dem, dnedkapade ena hörnet.

Då den blir ett steg högre kan man även lättare komma upp om det är så eller sitta och hålla fötterna på när man sitter vänd åt vägen eller hur vi nu placerar den.

Bilderna säger sitt för nu ska vi äta.

           

Av Jan Sandström - 26 augusti 2013 09:55

Det är klockan när jag börjar det här inlägget denna måndag morgon.


I natt var det dimma men ganska varmt, i morse var det grådisigt men nu skiner solen och det är 17,5° på altan.

Väderstationen säger 09:45

Temperatur: 18,5 °C
Lufttryck: 1026,5 mb och Falling
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 90 %
Vindstyrka: 2,6 m/s från S, i byarna 4,1 m/s
Beaufort F3
Kyleffekt: 18,5 °C

Trädgårdsbilden

 


Gårdagen var skapligt lugn, jag sågade fönsterkarmar och fixade vädringsbromsen på sovrumsfönstret.

Men så skönt att ha fönsterbytet avklarat.

Nu är klockan 10.

Vi/jag har element och fönsterbänken i köket kvar men det ska jag ta hand om vid tillfälle.

I natt hände även något härligt,   , mer behöver jag inte säga annat än att det var SKÖNT   


I dag är Inger ledig och vi ska tids nog ut och ränna på affärer.

Beijer Byggmaterial ska få ett besök och så ska vi titta på fönstermarkiser.

Nu när de kanske inte har semesterstängt. Hur tänker de två solskyddsföretag som är i stan när de samtidigt stänger för semester under den varmaste soligaste tiden på året när folk kanske behöver sådant.

Men privatkunder kanske inte är så intressanta utan de satsar mer på affärer och företag.

Ska kolla Apoteket om jag fått ut mer mediciner och i så fall behöver jag hämta ut några hundra Alvedon.

Men det är fina burkar de ligger i, passar utmärkt till småskruv så som till mjölkflaska till kaffemjölken.


Kaffe ja, nä nu ger jag mig och tar en påtår.

Hittade för resten min borttappade faktura jag letat efter sedan i går kväll.

Men nu börjar jag få lite struktur här på kontoret och lite bättre ordning. MIN ordning.


Påtåren var det.


Godmorgon


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards