jans

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

Jahaja, då var det dags igen.

Av Jan Sandström - 27 augusti 2013 09:04

Det blir bara svårare och svårare att hitta på någon rubrik till inläggen.

Jag kan ju inte skriva Godmorgon varje morgon, eller kan jag det?    


Godmorgon.


Har vaknat och frukosten avklarat på trean (där borta vid förrådet) och Inger sitter fortfarande kvar, på bilden, nu kom hon också in. Hon håller på att koka saft och annat så hela köket ser ut som om hon kokade sylt.


Sov gott i natt och Gunnar kom vid 5 någonting och ville ha uppmärksamhet och bli gosad med.

Kröp ned en stund under täcket, först hos Inger sedan hos mig.


Idag ska jag försöka få in elementet på plats men det återstår att se om jag kommer till skott.

Det brukar ju inte fungera att planera så mycket ibland.

Kanske ska vi köra upp mjölkbryggan till stugan och då blir det Maria som får övningsköra med släp och last men det ska inte vara några problem då det inte blir backa och sådant.

Då får jag släpen ledig så vi kan åka och köpa med grejor, v i behöver köpa skivor till ett lock på badtunnan hur jag nu ska konstruera ett sådant.

Planer finns men allt för många olika konstruktioner men huvudkravet är att man enkelt ska kunna lyfta av en del ifall man vill bada ensam eller två och då kyls inte vattnet lika fort om bara en del är frilagt.

Och så ska man kunna lyfta av och på det ensam utan att slita ihjäl sig.

Det ska även vara så stabilt att inte ett barn kan trampa igenom.


Hängrännor ska jag också köpa hem och till dessa behöver jag även släpen, takräcket är för omständigt att montera för sådant men det skulle fungera att ta inne i bilen.

Igår körde vi ju hem en regel som var 3 å 90 och den stack bara ut någon halvmeter baktill och hängrännorna är bara 4 meter långa så det skulle fungera.

Bara det att plåten är ganska vass så då kör man väl sönder inredningen nere vid passagerarens fötter.


Det är kommande problem och det löser sig nog sa han som sket i vattnet.


Det blev varmt i solen ute på trean och nu har vi 18,3° på altan (tvåan).

Väderstationen visar (ni vet väl om att det går att kolla vår väderstation på nätet på vår webbsida)

Temperatur: 21,4 °C
Lufttryck: 1021,8 mb och Falling
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 74 %
Vindstyrka: 1,2 m/s från SSE, i byarna 1,7 m/s
Beaufort F1
Kyleffekt: 21,4 °C

och i trädgården ser det ut så här (även om inte Inger sitter kvar "där borta")

 


Nu ska jag väcka fåglar och kanin och sedan blir det påtår utomhus någonstans på gården, troligen i skuggan då det blivit för varmt för mig i solen.


Godmorgon

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 08:02

Söndag den 21/4 6 timmar kvar för nu är klockan åtta.   Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.   För vid 14-tiden kommer Gabriella från D...

Av Jan Sandström - Lördag 20 april 12:40

...i Tavelsjö på Wärdshuset. Och passande kom solen fram och värmer i kylan. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards