jans

Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Jan Sandström - 28 augusti 2013 20:07

Nu sitter elementet på plats och systemet är fyllt och luftat.

Ska bara gå runt och kolla om det läcker någonstans.

Men min manupulerade bild innan blev inte så tokig ändå.

 

Det enda jag inte är nöjd med är de öppningsbara fönstren som har så breda karmar och mindre glasyta.

 

Men jämför man hur det var tidigare så kan man inte vara annat än nöjd.

 

Och nu är både fönster och snickare betalda.


Det enda som fattas är fönsterbänken som jag inte vet hur jag ska göra med.

Montera marmorbänken som den är och den sticker ut åt höger.

Kapa marmorbänken och sätta dit.

Hitta en färdig träbänk men det blir svårt.

Göra en egen som sitter som andra en bit från salning och foderoch där jag fräser spår i för värmen.

Göra en egen som sitter ovanpå salning och foder och där jag fräser spår i för värmen.


Det lutar åt det sista men måste höra med Inger.

Av Jan Sandström - 28 augusti 2013 15:41

Jag är inte mycket för att prata politik men glöm inte rösta nästa helg och välj rätt alternativ.

Även fast jag är stadsbo tycker jag att hela inlandet ska ha tillgång till ambulans och sjukvård.

Så rösta JA nästa helg.


För visst är ett JA = att återgå till Ambulans med mera.

Man måste säga att det är inte det lättaste att sätta sig in i vilket alternativ som står för vad.

Av Jan Sandström - 28 augusti 2013 15:36

En gammal vän kom på besök nu när jag serverat så gott som solrosfrö på den gamla lampkupan.

 

Det är min vän Spedy som är är igen, han är alltså en Nötväcka.

 


Av Jan Sandström - 28 augusti 2013 14:43

Jag fastnade bland siffror och kalkyler i min dator.

Avstämning av än det ena än det andra bland kalkylbladen och kontont m.m


Men nu får jag ge mig för idag.

Tog ändå en liten paus där jag strök på lite vit förg där elementet ska sitta så kanske kan jag få dit det senare idag.


Fast nu ska det bli kaffe och kanske hittar jag någon bulle eller kaka i någon gömma här hemma.

Utomhus naturligtvis vast det har börjat blåsa en del men solen skiner.

Av Jan Sandström - 28 augusti 2013 08:49

Ja så va de onsdag igen.

Onsdag den 28/8 och hög tid att göra sig skuldfri igen.

Tycker inte det var länge sidan jag skulle gå igenom räkningarna och nu är det dags igen.

Skulle gjort dem i går kväll men jag mådde som sagt inte riktigt bra då så det blev ingenting gjort mer än lite surfande och sökande på nätet samtidigt som MacGyver snurrade på andra skärmen.


Nu trilskas webbkameran men trädgårdsbilden har jag i alla fall fått.

 

Men nu verkar allt gå som i sirap, tog evigheter att tanka upp bilden.

Tror datorn håller på med någonting i kameraprogrammet som tar kraft för det snurrar bara på i tomning.


Det blev en skön frukost ute, just nu 17° men det är blött överallt som om det regnat men det har det inte gjort vad jag vet.

I så fall så lite att mätaren inte registrerat det.

Väderstationen visar:

Temperatur: 18,0 °C
Lufttryck: 1014,0 mb och Steady
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 92 %
Vindstyrka: 1,9 m/s från S, i byarna 2,7 m/s
Beaufort F2
Kyleffekt: 18,0 °C

kanske skulle väntat någon minut till nya data kommit upp.


I dag ska jag betala räkningar, kanske köra upp mjölkbryggan till stugan eller maria kör och vi (jag och Erik) följer med. Erik måste för han är handledaren.


Det blev lite andra siffror

Temperatur: 18,9 °C
Lufttryck: 1013,9 mb och Steady
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 88 %
Vindstyrka: 1,7 m/s från S, i byarna 2,7 m/s
Beaufort F2
Kyleffekt: 18,9 °C

Jag ska förhoppningsvis få dit det där elementet i köket men ska väl först försöka få lite färg på väggen bakom.


Nä nu ska jag ta tag i räkningarna innan husdjuren ska få sin tillsyn och väckning.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards