jans

Alla inlägg under augusti 2013

Av Jan Sandström - 30 augusti 2013 10:38

Jag fick ju inte med något om vädret i morse.


Väderstationen 10:30

Temperatur: 19,9 °C
Lufttryck: 1022,5 mb och Steady
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 50 %
Vindstyrka: 1,0 m/s från W, i byarna 1,7 m/s
Beaufort F2
Kyleffekt: 19,9 °C

och trädgårdsbilden från tidigare i morse  

08:07

 

10:56

Men nu går klockjäkeln i webbkameran 15 minuter före. Vad är det för skit på denna Logitech, måste forska i det.

Av Jan Sandström - 30 augusti 2013 10:32

Eller det blev varmt när solen gassade in på trean så jag avslutade frukosten och började stöka lite med att bära bord och stolar dit där de hör hemma och sedan tog jag hand om husdjuren.

Nu har jag surfat runt lite på tidningen och fejan men nu är det hög tid för påtåren, eller förmiddaskaffet kanske passar bättre.


Blev bara så slö och lat av mig.

Tappade liksom orken, är det ingen som hittat den åt mig.



Av Jan Sandström - 30 augusti 2013 07:54

Fredag den 30/8 och det är Ingers födelsedag idag.  


Grattis älskling.   


Som vanligt blir det livat när det samlas så många kvinnor på samma ställe men vädret var fint och allt verkade lyckat.

Själv satt jag här inne och åt palt till middag men jag såg dem ju här utanför fönstret, och hörde dem.


Igår lyckades eller igår gjorde jag en fönsterbräda, det blev i ek, jag hade ett gammalt hyllplan som det var sågat i båda ändar på men mitt på fanns en lagom bit oskadat.

Så jag sågade till och fräste fram och sidokanterna runda, sedan drog jag på gammal golvlack.

Men jag har inte tittat på det där det står ute i cykelboden.

Så det blev inget av de alternativ jag räknade upp sist, det blev inte heller någon springa för värmen utan den får sippra upp i mellanrummet som blir mellan bräda och foder.


Idag ska jag först få mig ett bord att äta frukost på för straxt är solen framme vid trean.

Sedan ska andra möbler ställas tillbaks men jag ska få hjälp av barnen senare idag.

Funderar på att åka och handla två skivor till stugan, de ska användas till lock på badtunnan.

Men släpvagnen är full fast jag tror att de går att spänna fast stående på sidan av mjölkbryggan.

Jag vet inte hur jag ska göra, omständigt vad det än blir.


Men när Inger kommer hem från jobbet ska vi åka till stugan och då bör allt vara packat och klart, det jag ska ha med mig.


Ser man på, nu kryper solen sakta över spaljen där borta så då ska jag fixa frukosten och gå ut en stund till mia småfåglar.


Godmorgon.

Av Jan Sandström - 29 augusti 2013 19:27

Inger har sitt årliga kalas med surströmming för jobbarkomisarna och var det 18 st jag räknade till.

 

Aptit har de då   

Av Jan Sandström - 29 augusti 2013 19:17

Det är lite svårt att räkna dem alla 

 


Av Jan Sandström - 29 augusti 2013 15:16

http://imgur.com/a/8HAiH


Vilka misstag man gjort   

Av Jan Sandström - 29 augusti 2013 12:20

Jag hade lärt min man att göra sin del av hushållsarbetet och nu stod
han i tvättstugan och ville tvätta sin t-shirt.
Han hade varit där i cirka två sekunder då han ropade: "Vilket program
ska jag använda?"

"Det beror på" svarade jag. "Vad står det på t-shirten?"

"Manchester United" svarade han.
Och så säger de att blondiner är dumma...
 

Av Jan Sandström - 29 augusti 2013 12:17

Nu börjar jag ha fått till det men det kan behövas några justeringar.

Försöker hålla fasta vinklar för enkelhetens skull.

 


Vad säger du Anders, blir det bra så här?

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards