jans

Direktlänk till inlägg 5 september 2013

Godmorgon.

Av Jan Sandström - 5 september 2013 10:18

Torsdag den 5/9


Jag har liksom haft fullt upp på morgonen.

Efter en misseragel natt med ont och rörigt i huvudet vaknade jag och steg upp straxt före 8.

Duschade och sedan frukost ute på altan (var annars) men det blev norra sidan då det blåser en sydvästvind.

Fastnade i korsordet så jag blev sen med att väcka husdjuren men nu är det gjort och de har fått en ordentlig städning och kelning med kanin och Hugo.

För vi ska ju till stugan igen och Maria har lite svårt med det där till alla utom katten   


Nu ska jag, eller har tänkt ta bil och släp för att åka till Beijers och köpa fönsterfoder och salningsbrädor.

När släpen ända ska upp dit med andra grejor kan sådant få följa med och kanske ger jag mig tid eller får lust att göra något invändigt.


Arbete saknas inte här hemma för vi har takrännorna som skulle behöva monteras.


Det är skapligt varmt nu, +18,1° på norra altan och väderstationen visar 10;15

Temperatur: 19,4 °C
Lufttryck: 1024,7 mb och Falling
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 81 %
Vindstyrka: 5,7 m/s från SSE, i byarna 7,1 m/s
Beaufort F4
Kyleffekt: 19,2 °C

Trädgården ser ut så här

 

Det händer inte så mycket i trädgården nu men snart börjar växter vissna och snön lägga sig.


Jag har haft funderingar på att göra bilen lastad och klar med det jag ska ha upp och sedan tar jag hojen till stugan så får Inger komma upp när hon slutat jobba.

Då kan jag ha badtunnan varm och go och även kanska hunnit med något annat där uppe.


Fast nu blir det förmiddaskaffe och bläddra i Illustrerad Vetenskap

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 08:02

Söndag den 21/4 6 timmar kvar för nu är klockan åtta.   Till vad räknar jag ned, jo idag får vi smått. Tillökning i familjen kan man säga fast vi är, inte gamla men lite äldre så funkar det också.   För vid 14-tiden kommer Gabriella från D...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards