jans

Alla inlägg den 6 september 2013

Av Jan Sandström - 6 september 2013 21:12

Det är jag det.

Fick inte helt färdigt utanför fönstret, men så är det mer jobb när väggen sänkt 20 cm,

Och så strulade det ju med karmskruven.


Nu har vi ätit mat och väntar bara på att vattnet ska bli varmt, just nu 32,5 grader men i kväll vill jag ha runt eller 37 grader.

Det skulle mina leder tycka om.


Men vad det blåste idag och det hade jag faktiskt nytta av.

Ställde upp ytterörren och då jag bytte fönstret på andra sidan huset så blåste allt spån ut så det blev ingenting inne.

Nu ville Inger lägga sig och sova på soffan men då kommer hon aldrig upp igen i kväll.

Hon har hållit på att rensa i rabatter och slänten samt börjat ta upp potatisen.

Det blir skapligt med pären och en del riktigt stora.


Nu ser vi på Fångarna på fortet, inget jag skulle vilja vara med om.


Passar även på att säga godnatt.

Av Jan Sandström - 6 september 2013 17:31

Snart kan jag det här med att byta fönster.

Men det ska naturligtvis jävlas ibland.
2:a karmskruven gick sönder när den var nästan helt idragen.
Den yttre delen blev det bara smulor av och innan jag fick bort resterna.
Jag fick plocka bort karmen och sedan börja om på nytt.

Blir de här gamla och spröda?
För det var en som legat ett antal år i en plåtburk.

Av Jan Sandström - 6 september 2013 12:16

Hon ringde och pratar nu med Inger att hon klarat körkortet.

Av Jan Sandström - 6 september 2013 12:06

Sitter ute vid forsen där vi ätit lunch

Men VAD HÅLLER VINDELNS KOMMUN PÅ MED?
Vi skulle slänga gamla fönster och då måste man stå och slå bort glaset från bågen för den ska återvinnas som trä.
Nog är det att vara småsnål och gå till överdrivft.

Det slutade med att jag har kvar dem på släpvagnen för transport till Umeå där man slänger allt i en kontainer.

Tack för det Vindelns Kommun.

Av Jan Sandström - 6 september 2013 08:53

...på Fejsbok så Inger gick själv in och ordnade påtåren, även till mig.


Men skulle bara säga att nu kikar solen fram ibland i springor mellan molnen.

Och det blir direkt varmare den korta stund den lyser.

Samtidigt upplever man det som kallare när den försvinner igen fast det bara är som förut.

Av Jan Sandström - 6 september 2013 08:24

Oj vilken gårdag   

Inger kom hem, vi packade släpen och drog till stugan.

Eld i badtunnan, en god middag bestående av någonting, kycklingrester tror jag det var.

Skönt i vattnet, kanske skulle det varit någon grad varmare men efter en timme i vattnet gick vi in vid 9.

Jag först den här gången så att vi inte behöver trängas i duschen.

Vi såg en film på TV6, Sahara hette den och efter det härlig   

En stund med ljudboken där jag nog somnade ifrån direkt, tror jag.


Vi steg upp efter nyheterna ½8 och sitter nu ute på altan med frukosten, som vanligt (men varför ska man vara så trött här i stugan).

Det blåser en sydlig vind rakt in men det är hyfsat varmt, runt 15 grader.


Vi ska straxt lasta mer skräp på släpvagnen och dra in det till Vindeln och återvinningen.

Nu tror jag att även de fönster som stått i förrådet i 20 år åker iväg.

Tog rätt på dem från Hedlundaskolans baracker när det byttes fönster där för att vi skulle kunna bygga ett litet växthus eller sätta upp på altan. Det är ganska stora fönster, säkert 1*1,5 meter och tvåglas.


Jag hann även börja med att riva väggen under ena köksfönstret så senare i eftermiddag när vi kommit hem från skräp och matrundan (jo vi ska äta ute i Vindeln) ska jag/vi ta tag i att byta det fönstret.

Det blir ett fönster där jag ska göra det 20 cm lägre än det tidigare.


Nä nu blir det först påtår, Inger gnäller om mer te så då är det bara att lyda.


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards