jans

Alla inlägg den 8 september 2013

Av Jan Sandström - 8 september 2013 16:35

Sitter i solen ute på altan och löser sudoku.
Maria kör Peter och Anna som ska köpa diskmaskin.
Men jag tror jag somnar. Inger har smittat mig med flunsa.

Av Jan Sandström - 8 september 2013 12:56

Massor av goda kakor men drömmarna får underkänt.
Men inte ens Inger bakar drömmar.

Av Jan Sandström - 8 september 2013 08:19

Söndag den 8:e september och idag fyller lilla Erik 27 år och han har bakat 27 sorters fikabröd och tårta som han bjuder gästerna på.


  GRATTISlilla Erik.  


Gårdagen blev nyttig, för byggandet, inte min hälsa.

Vad jag sov dåligt i natt fast jag var så trött, badet var så skönt och sedan lite avslappnande i soffan med TV och kaffe.

Men jag har dragit på mig en förkylning och i natt har det gått runt i huvudet och konstiga drömmar de stunder jag sovit.

Övrig tid har jag haft ont men man kan ju inte smörja på hur mycket Voltaren som helst, maxdosen passerade jag säkert.

Men den här svängen fick jag faktiskt upp två fönster och det känns skönt, nu är det vara toaletten kvar och där har jag en idé om hur jag ska göra utan att röra vårtumsmattan.


Sedan blir det finsnickeri med färdigställan inomhus.


Jag kanske skulle gjort bytet hemma också och sparat 25 000:-

Fast det var det värt där hemma där det var större och besvärligare arbete.


Nu ska vi ta och packa ihop, lasta fler fönster på släpen och så åka hem för att hälsa på Erik och äta av alla 27 sorter.


Vädret, det är ganska lugnt, 15 grader, mestadels mulet och massor av svidarn (se små små flugorna som bits så det svider, därav namnet), de är så små att man nästan inte ser dem, blomm och bananflugor är jättelika i jämförelse.   småflugor.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards