jans

Alla inlägg den 9 september 2013

Av Jan Sandström - 9 september 2013 23:06

Nu finns då en ruta längst ned som frågar om jag vill dela inlägget på facebook.

Det är några inlägg som inte har delats så kila in på bloggplatsen och kolla om det verkar intresant.


Men meteoriten var verkligen en höjdarupplevelse.

Av Jan Sandström - 9 september 2013 22:40

Vi hann inte ligga länge i tunnan när vi båda fick se det.   


Ett s.k stjärnfall där den kom in i atmosfären, glödde upp ordentligt och exploderade, jag tycker mig minnas att en av de mindre bitarna också delade på sig.

Den glödde med ett rödgult sken innan en delade på sig och det hela gick ganska fort men inte som de andra som man bara får se som ett streck.


Sedan fick vi se ett otal satteliter pila fram högt där uppe samt ett UFO som blinkande for fram, men det kan ha varit SAS också   


Men meteoriten var et häftigaste jag sett, sådant man bara ser på TV.

En halvtimme ungefär enligt Inger så höre hon typ ett gevärsskott söderut men om det var från meteoriten eller något annat vet jag inte.



Av Jan Sandström - 9 september 2013 20:20

Nu sitter vi i stugan igen och middan avklarad.
Snart har vi badtemp.

Av Jan Sandström - 9 september 2013 17:09

Att åka hem till stugan.

Och så får barnen ta hand om hus och hem och husdjuren.

Undrar om de kommer att glömma oss snart. Husdjuren alltså.

Men det ska bli skönt med ett härligt bad i tunnan i kväll.

Av Jan Sandström - 9 september 2013 15:14

Lite sent för den började för nästan en timme sedan.


14.15 Matiné: En karl i köket
14.15-15.50

 · Svensk långfilm från 1954. Olle är hovmästare men med hjälp av ett lån har han planer på att bli hotellägare tillsammans med en kompanjon, Torsten. Olles långivare dör och Olles advokat lurar honom och köper skuldförbindelsen från arvingarna. Advokaten vill hjälpa Torsten, som är hans blivande måg. Olle måste nu betala tillbaka de 50 000 kronorna inom åtta dagar. Han ser sig ingen annan råd än att söka jobb, och svarar på en hembiträdesannons. Regi: Rolf Husberg. I rollerna: Herman Ahlsell, Holger Löwenadler, Hjördis Petterson, Ittla Frodi, Kjell Nordenskiöld m.fl


En gammal fin rolig film som inte gick för allt för länge sedan.


Av Jan Sandström - 9 september 2013 09:30

Alla ni som inte orkade ta er till en vallokal igår och rösta JA.  

 

Nu blev det som det blev och det blir fortsatta nedskärningar inom vård och omsorg utan att de styrande behöver bry sig det minsta.


Men kom inte och gnäll när det gäller ert område nästa nedskärning. 

När det tar bort just er ambulans eller vårdplatser i ditt område.

 

Skämmes tamefan ska ni, latmaskar.  

Av Jan Sandström - 9 september 2013 09:07

Måndag den 9/9.

Och solen skiner fast det regnade tidigare i morse så det är ganska blött ute.

Men jag har ändå hunnit hänga tvätten, nåja jag bar i alla fall ut ställningen på altan


Det har hunnit bli 16,2° här ute men i solen är det mycket varmare.

Väderstationen visar

Temperatur: 20,7 °C
Lufttryck: 1028,4 mb och Falling
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 83 %
Vindstyrka: 0,8 m/s från NNE, i byarna 1,7 m/s
Beaufort F1
Kyleffekt: 20,7 °C

så det är skönt idag och så här ser trädgården ut.

 


Nu ska jag bara väcka husdjuren och städa ordentligt hos dem, sedan till ByggMax och lämna igen några fönsterbleck och köpa några nya lite större som jag berättade om.


När Maria kommer hem efter 12 någon gång ska vi iväg och slänga sönder fönsterrutor.

Men på ett betydligt säkrare sätt än metoden i Vindeln.


Vi fick förresten en liten katalog från LE Maskin som hyr ut just maskiner och annat och där finns faktiskt krockbocken med, kan hyra den för 88:- per dag och det är det värt och hinner jag inte på en dag kostar det 34:- till.


Sedan får vi se om det bär av hem i kväll, ja stugan har blivit hem för oss för nu åker vi bort till huset   

Men jag saknade ett varmt bad i går. Det är så skönt.


Nä nu snabbkoll av annat på nätet innan jag tar husdjuren.


Godmorgon.   



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards