jans

Alla inlägg den 10 september 2013

Av Jan Sandström - 10 september 2013 21:49

Men vet inte för vilket i ordningen.

Det har blivit några dopp i tunnan i år   


Började se Charlies Änlgar 2.

Men den var hittills inte bra, bara en massa datoranimeringar.

Den är inte ens rolig.


Ska kolla nätet en stund och sedan tror jag att jag går isäng.

Av Jan Sandström - 10 september 2013 16:22

Jo Inger gick iväg ut i skogen för att se om det finns några lingon.

Så då tog jag en paus med kaffe, fast jag fick det för starkt och för varmt.

Eller så är det denna flunsa som rör till smaksinnet. Jag har bara lite snuva och lite grötig i halsen eljest känner jag mig inte direkt förkyld.


Jag ska straxt ge mig på ett fönsterbleck till men då ska jag inte göra illa mig.

Skulle slänga in allt i vedboden, bl.a det gamla blecket men det fastnade i dörröppningen och stötte till mig mot bröstet så nu har jag en rispa från bröstvårtan och ungefär 5 cm som småsvider.

Men jag kunde ju ha kapat av mig bröstvårtan så jag hade lite tur ändå.


Badtunnan är skurad så gott det går under vattnet men ganska mycket slem (alger) har släppt och som vi silat bort.

Mycket går in i reningsverket som jag fått backspola ett antal gånger och rensat ingående silen.

Men nu ser vattnet skapligt ut igen så vi kan bada i kväll.

Hoppas det blir klart väder för det är så mysigt med den gnistrande stjärnhimlen ovanför.

BTW så har vi polstjärnan precis som en topplampa på den stora granen vi har, när man sitter i tunnan då.

Jag studerade ganska mycket astronomi i ungdomens dagar och jag får väl ta fram böcker och läsa på om stjärbilder och var objekten finns för mycket har jag glömt.

 Nä nu kallar arbetet igen, ska bara chscka av facebook.


Av Jan Sandström - 10 september 2013 12:43

Det höll på att klarna upp men så drog en riktig tjocka in.
Det kom en liten regnskur, 20 droppar kanske men nu är det riktigt skönt, förutom alla svidare som biter mig.

Jag har då blivit klar med koksfönstret.
Nu ska vi rengöra tunnan och sedan ska jag byta 2 fönsterbleck.

Av Jan Sandström - 10 september 2013 08:54

Ja så var det tisdag den 10 september.


Och här är det en riktig höstdag och dimman har legat tät äver ängarna.

Men nu har den lättat i stort sett helt även om det är mulet.

Väderpinnen slokar nedåt.

 

et är ändå hyfsat varmt för det snöar då inte, till vissa personers sorg. Tänker på vissa av barnen som vara suktar efter att få ge sig ut i skidbackarna.

I morse var det nästan så Inger längtade efter vintern där man kan få ligga och dra sig på morgonen.


Men gårdagens meteroit var häftig, nästan så man idag tror man drömt det hela.

Kollade runt lite på nätet igår men såg ingen notis om att andra sett den.

OM inte vi sett den båda två skulle ingen tro mig.


Idag ska jag i alla fall få dit de nya fönsterblecken jag då få dit såvida det nu inte börjar regna.

Men yr.no har ingen notering om regn så då tror jag på norrmännen.

På TV igår kväll gick de ut med att det skulle komma regn idag och i morgon men SMHI kan man bara inte tro på.


Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards