jans

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Jan Sandström - 11 september 2013 22:14

Idag har jag varit duktig.

Trotts förkylning så fick jag toalettfönstret bytt, fast förkylningen höll sig borta på dagen.

Den kommer bara kvällar och nätter av någon anledning.

Nu är det bara invändigt kvar på fönsterbytena men det kan man ju ta även om vädret inte är det bästa, kan ju ställa upp sågarna på altan under taket om det skulle regna eller snöa.


Vi fick besök av svågern Harry så Inger bjöd på mat och vi tog ett dopp i tunnan.

Städat undan skräpvirke hann vi också med, sågade det mesta till att elda i badtunnan.


På väg hem fick vi se en härlig måne och jag tog en bild från bilen så den blev väl inte alldeles perfekt.

 


Nu ska jag bara snabbkolla nätet lite innan jag går isäng med ljudboken, gissar på att det blir en likadan natt osm igår, fast nu har vi ju motorsängar så jag kan få ligga högt.


Godnatt.

Av Jan Sandström - 11 september 2013 09:27

Det ÄR höst, men vad det kan vara fint på hösten med bärger i träden.

 

Men skogen fär borta gör sig inte på bild som den ser ut för ögat.


Vi har runt 13 grader och nästan vindstilla men ibland kommer det en liten vindil då man känner att det blåser höst.

Mulet är et men ingen dimma som vi hade igår.


Gårdagen, efter badet och kvällskaffet återkom min förkylning då den satte sig med slem i luftrören.

Jag började med att ligga i sängen med flera kuddar men till slut gick jag upp och satte mig i soffan i rummet med kuddar och en skön filt.

Dels för att få sitta upp men även för att inte störa Inger med mitt eviga harklande.

Men jag sov skapligt skönt i soffan till slut och nu har jag inte så mycket slem utan bara grymt hes.

Men det är skönt med frisk luft ute.


Jag ska ändå ta och lossa på toafönstret och skruva dit det nya, det är det inte så mycket jobb med (tror jag) och fönstret är litet, sidhängt så man kan lyfta bort det från karmen innan monteringen.

Det som behövs är kapning av de 8 spikarna, gissar på att han använt så många på det här också.

Han som byggde spikade två i varje sida, två uppåt och två nedåt samt att han har kilar åt alla håll så det har inte varit någon risk att fönstren skulle lossna av sig själva.


Senare idag ska vi åka hem till stan igen men nu dröjer det ett antal veckor innan vi åker hit igen såvida inte jag åker hit och är här för mig själv.

Men inte i veckan för nu ska Maria åka hit och fara här någon eller några dagar.


Godmorgon


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards