jans

Direktlänk till inlägg 20 september 2013

Godmorgon.

Av Jan Sandström - 20 september 2013 09:53

Fredag morgon och den 20/9

För 21 år sedan bokstavligen ramlade Maria ut här på toaletten.

Det var andra barnet jag fick ta emot, Anders föddes också hemma.

  GRATTIS Maria till 21 år (Te och kaffe)


Det regnade i går men inte så fasligt mycket att SMHI behövde gå ut med en varning.

9 mm fick vi totalt under gårdagen och 0,9 idag.


Frukosten avklarad utomhus, var annars och husdjuren väckta.

Utefåglarna har fått frö och flaggan hissad, allt klart för påtår men ska skriva här först.

14,4° ute och väderstationen visar.

Aktuella värden / uppdaterad:
2013-09-20 09:45:05
Temperatur: 14,4 °C
Lufttryck: 1012,7 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 3,6 m/s från ESE, i byarna 4,8 m/s
Beaufort F3
Kyleffekt: 13,5 °C

Det måste ha kommit en skur till för nu har jag registrerat 1,2 mm regn idag.

 

Nu börjar man se förändringar i trädgården.

Altanstaketet är kapat, jag sågade helt enkelt av stolpen som var murken och gjorde det kortare.

Det blir kanske någon form av trappsteg efter sidan eller så har vi ingenting där förutom blommor.

Inger har plockat och börjat göra höst bland växter och annat.


Idag då, jo jag funderar på att åka ut och handla senare, konstigt att man behöver så mycket i ett hushåll.

Tandborsthuvuden, halogenlampor, skruvdragare och annat smått.

Angående skruvdragaren är jag grymt sugen på en DeWalt DCD780M2-QW som Beijer Byggmaterial har till extrapris just nu för 2 875,00 kr /st och ord. pris 3 895,00 kr/st

Och så fick jag en rabattkupong på 1700:- för att vi köpte alla fönster hos dem.

Så för 1175:- får jag en fin skruvdragare.

Den jag har nu, min AEG BS12 C2 som för övrigt Classe säljer är jag och har varit grymt nöjd med men den håller på att tappa kraft. Den har tappat mycket kraft sista sommaren så valet är att då köpa två nya batterier som jag tror är orsaken (men inte helt säker) och dessa kostar en hel del.

Men jag velar och tvekar in i det längsta, det blir säker så länge att DeWalten inte finns kvar längre.

Nackdelen är att den är större och tyngre så där har ni en stor orsak till mitt tvekande.


Igår fixade jag lite på hängrännorna och kapade staketet, jag hann även med några grenar i syrenbusken när ändå tigersågen var inkopplad.

Vi åt en fin middag ute på altan med ljuslyktor och romantiskt värre.

Senare på kvällen satte vi på en film med Jim Carrey, Me, Myself & Irene eller Mina jag och Irene som de översatt den till.

En lagom kul film och när den var klar blev det sängen, ljudboken och katt mellan oss.

Vaknade med hemsk hosta vid 2-tiden och fick gå uppe ett tag.

Lade mig (högläge på sängen) med ljudboken igen men somnade tydligen av till slut.


Ja det va allt från mig just nu.


Godmorgon.

Nu blir det kaffe hoppas jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Av Jan Sandström - Söndag 24 mars 07:47

Söndag den 24/3 Tänk att det gått en månad till sedan jag reflekterade över datumet och nu bara 9 månader kvar till Tomten.   Men igår, jo det blev några timmar ute och inne. Ute så hittade jag igen förrådet med fågelholkar så nu kunde jag ta...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards