jans

Alla inlägg den 23 september 2013

Av Jan Sandström - 23 september 2013 17:55

 

Inte lockande att sitta ute just nu.

Av Jan Sandström - 23 september 2013 17:27

Det är bara osnödd ute. Men med de mörka moln som kommer drivande är det inte osannorlikt att det kommer snö.

Isande kallt är det också.

Försökte skruva trallen men då hade jag turen att det började regna, lite men ändå regn så jag gick in.


Av Jan Sandström - 23 september 2013 09:17

Snabbt inlägg innan jag väcker småvänerna. Kaninen och fåglarna.

Inger är ledig idag så vi har suttit ute och fikat men det var nästan lite friskt i luften.

Hon valde norra sidan och det blåser en nordlig vind så det blev liksom lite fel.

När jag nu är inne på vädret så är det 10,1° på altan och det småregnar (hängrännan verkar då fungera).

Väderstationens daga är

Aktuella värden / uppdaterad:
2013-09-23 09:15:05
Temperatur: 10,0 °C
Lufttryck: 1011,2 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 2,7 m/s från NNE, i byarna 5,1 m/s
Beaufort F3
Kyleffekt: 8,7 °C

och trädgårdsbilden utan störande tagloxar.

 

Kika gärna in på vår webbsida och kolla in den härliga filmen om de tränade mössen.

Det är fantastiskt vad de kan göra för att få lite mat.


I går blev en fin dag, tog släpen och åkte via Bygg Max där jag köpte några reglar till stugan där jag tömde reningsverket på vatten så att det inte ska frysa.

Sedan sågade jag reglar och trall för att här hemma skruva ihop till ett litet golv under vattentunnan och annat i hörnet på huset.

Eftermiddan satt jag mest ute på altan och halvsov i solen.


Idag ska vi tids nog köra bort en massa skräp, ganla hängrännor och alla fönster som vi har här.

Det verkade inte vara någon som vill ha dem till växthus eller liknande men jag har ju inte annonserat så mycket heller.

Men jag måste köpa en säck solrosfrö i alla fall så att fåglarna har något att äta.

Jag vet inte hur smarta de är men vi hade en tagloxe som kom till oss där ute och kanske ville han att jag skulle fylla på matskålen deras så nu fick de sista litern jag fick ut från säcken.


Nä nu tjattrar Nisse (parakiten) och då är det dags att väcka dem.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards