jans

Alla inlägg den 24 september 2013

Av Jan Sandström - 24 september 2013 15:17

 
SVT1 ...
  
Film
14.40 Matiné: Gycklarnas afton
14.40-16.10
 · Svensk långfilm från 1953. "Ett skillingtryck på film" har Ingmar Bergman kallat sin berättelse om det lilla gycklarsällskapet Cirkus Alberti som besöker en skånsk stad vid sekelskiftet. Slitningarna inom sällskapet är många och kringflackandet på vägarna har förlorat sin tjusning, men föreställningen genomförs och nästa morgon drar cirkusen vidare. Regi: Ingmar Bergman. I rollerna: Harriet Andersson, Åke Grönberg, Hasse Ekman, Anders Ek, Gudrun Brost, m.fl Textat sid. 199 4:3-format

Direkt från http://tvprogram.nu/

Av Jan Sandström - 24 september 2013 15:11

Jag vill gå i ide som björnen och igelkotten.

Men det verkar inte varmare att krypa in i en rishög eller håla i marken.


Har skruvat ihop trallen och gjort klart stupröret men nu får det räcka för arbete i år.


Men jag funderar starkt på en badtunna här i stan också, fast en lite mindre och då får man byta vattnet emellanåt för det skulle vara så skönt att krypa ned i varmg gosigt vatten.

Av Jan Sandström - 24 september 2013 12:34

Blev väckt straxt efter åtta av att Erik kom inslamrande genom dörren.

Han skulle få sin stolsdyna levererad av DHL mellan 8 och 11 så han har tagit upp hela min förmiddag men inget ont i det, bara roligt.

Efter att dynan kommit och Erik skruvat lite i moppen åkte vi och handlade mat och körde ham hans gungstol, sedan till Biltema där jag bytte en håltång och jag har försökt få tag på tändstift till hojen men det är tydligen en udda modell.


Det är höstkallt idag men har nyss ätit fil och tunnbröd ute på altan med katten bredvid.


8,3° här på norra altan och det blåser nordlig vind.

Väderstationen visar

Aktuella värden / uppdaterad:
2013-09-24 12:30:04
Temperatur: 8,8 °C
Lufttryck: 1020,7 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 72 %
Vindstyrka: 3,0 m/s från N, i byarna 4,1 m/s
Beaufort F4
Kyleffekt: 7,0 °C

och jag väntar bara att det ska snöa.

Bjuder på två bilder idag.

Den första från tidigare i morse och

 

den här alldeles nyss.

 

Vi tittade tidigare på en galen grönfink som ensam satt på fröfatet och argsint körde bort alla andra som ville ha mat men till slut fick han ge sig, men han höll väl stånd i en kvart eller så.

Just som jag kom på att jag kunde filma han så flög han iväg. Typiskt.


Nu ska jag ut till katten och dricka kaffe.

Sedan tänker jag färdigställa hängränna och stupröret på norrsidan och skruva ihop trätrallen som ska ligga där.


Godmorgon   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards