jans

Alla inlägg den 25 september 2013

Av Jan Sandström - 25 september 2013 22:20

Eller åtminstone upplagd på nätet.

Nu har jag lagt upp sidan om vårt fönsterbyte men den är inte helt klar, ska fixa några länkar och småsaker.

 


Men nu går jag isäng.

Av Jan Sandström - 25 september 2013 13:27

Håller på med vår webbsida och göra i ordning någonting om fönsterbytet vi gjorde.

Problemet är att jag har så förbaskat många bilder att välja bland.

 

Av Jan Sandström - 25 september 2013 13:20

Har satt upp min anordning för att hänga upp pågelautometerna.

Vinns beskriven här för den som inte känner till den

 

men ser att jag inte stängt locket till den närmaste.


Det är i alla fall full rulle kring dem just nu.

Av Jan Sandström - 25 september 2013 09:36

Det är kallt ute, blåser en isande nordvind som går genom märg och ben. Man brukar väl säga så.


Nu är det nog slut på att äta frukosten ute för vi har hela 5,7° på altan men sitter man i lä och i solen blir det säkert skönt.

Väderstationen visar

Aktuella värden / uppdaterad:
2013-09-25 09:30:05
Temperatur: 7,1 °C
Lufttryck: 1020,7 mb och Steady
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 75 %
Vindstyrka: 3,0 m/s från N, i byarna 4,1 m/s
Beaufort F3
Kyleffekt: 5,0 °C

och i trädgården blir det mer och mer höst för var dag som går.

 


I går blev det inte mycket gjort, men färdigställe hängrännorna, nästan, måste upp och bocka till plåtar över vindskivorna längst ned, såg att någon var för lång så det droppade utanför hängrännan men det är inget stort problem.

Sedan måste vi täta nedgången till dräneringen där gamla röret satt, nu ligger det en kullersten som lock och det fungerar tills vidare.


Dagens arbete har jag tänkt bli upphängning av fågelmatarrepet. Det som jag skickar ut automaterna på.

Sedan ska vi upp på vindan och se ifall vi har kvar någon kakellist och bröstlist till panelen. En ska vi ha under köksfläkten och den andra till stugan.


Gunnar har då bestämt att det är kallt ute för nu har han börjat ligga hos mig i sängen.

Ganska skönt men jäkligt obekvämt.


Men först blir det förmiddaskaffe.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards