jans

Alla inlägg den 27 september 2013

Av Jan Sandström - 27 september 2013 19:32

Ja nu sitter vi hä igen, har ätit god middag, kålpudding som Inger gjorde för några dagar sedan.

Eld i tunnan gjorde vi direkt vi kom hit så där stiger värmen stadigt.


Just nu sitter vi och tittar på den Danska bonden som är det till 100%

På SVT2


I morgon kommer jag med mer inlägg.



Av Jan Sandström - 27 september 2013 15:59

Nu har jag suttit här med papper och datorn, men papper ligger nu till återvinning eller tuggen.

Har matat in hur många kvitton som helst så nog har vi handat i sommar.

Det har legat på hög sedan i april.

Jag har ju datoriserat hela ekonomin och har inga kvitton eller papper i pärmar, det står bara några gamla pärmar på hyllan som jag borde ta tag i.


Och nu går datorn med att göra bakupp.


En aligatorunge borta i E-tuna, ta in kanin och katt så att de inte blir aligatormat.


Snart kommer väl Inger hem så nu ska jag börja packa ihop rakapparat och tandborste så åker vi till stugan.

Värmen startade jag i morse men badtunnan får vi vackert elda manuellt.


Jag kommer att skriva mer från paradiset   

Och se, NU skiner solen.

 


Hörs vi inte så ha en skön helg.

Av Jan Sandström - 27 september 2013 11:50

Sitter med något roligt, betala räkningar för nu är snart den här månaden slut.

Jag tycker inte man gör annat än betalar dessa räkningar.


Men tar en liten paus emellanåt som nu, har tidigare fyllt på utefåglarnas fröautomater.

Det här är värsta tiden då det går åt massor av frön, men så ska de äta upp sig inför vintern eller lång flytt söderut.

Under vintern går det inte åt så mycket, kanske en tredjedel mot nu.

Men så hänger de som druvklasar på automaterna.


Idag är det varmt +7,0° på altan men det regnar också.

Väderstationen

Aktuella värden / uppdaterad:
2013-09-27 11:45:05
Temperatur: 7,5 °C
Lufttryck: 1012,7 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 2,0 m/s från N, i byarna 3,4 m/s
Beaufort F2
Kyleffekt: 6,2 °C
Nederbörd = regn (kan inte mäta snö).
Timmen
Dygnet
Gårdagen
Månaden
Året
0,6 mm
4,8 mm
0,3 mm
58,8 mm
311,4 mm

och Gunnar ligger inne på sängen och sover sött.

Ute ser det ut så här

 

Fick ut och fylla på jordnötter i skålen, igen.


I eftermiddag sticker vi till stugan, när Inger slutar jobbet.

Hoppas det är bra vatten i tunnan så vi kan bada men jag stände ju reningsverket förra veckan så vi får se och testa det.

Men det skulle va skönt med ett varmt bad.


Eljest ska jag inte göra så mycket idag, betala räkningarna och plocka ihop lite som vi/jag behöver i helgen men det är inte så mycket.

Förhoppningsvis kan jag börja på insidan av fönstren i helgen, men det beror på vädret, vill inte ha regn om jag ska ha maskinerna ute för att såga fast jag kan ju ställa dem på altanen under taket.


Nä åter till räkningarna.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards