jans

Alla inlägg den 28 september 2013

Av Jan Sandström - 28 september 2013 17:59

Det är jobbigt att skriva med telefonen, mycket smidigare med datorn.


Nu går solen ned eller den har försvunnit bakom grantopparna.


Jag han med att göra ett fönster invändigt men det är verkligen inte lätt, inte som när snickarna gjorde det :-)

Men resultatet är uingefär detsamma fast billigare.


Inger gick till skogen för att plocka lite bär och jag har bytt olja i jordfräs och gräsklippare.

Snöslungan står tom då jag inte hade någon ny olja att fylla i den så det får jag inte glömma.

Ska sätta en stor lapp att jag inte får starta den utan oljan.


Som jag skrev har vi varmt i tunnan, just nu 37.5 grader och det är lagomt.


Nu kommer inger hem och säger att hon måste gå tilllbaks dit i morgon för det finna mycket lingon men lite svårplockat då de sitter sjupt ner i riset.


Nu ska vi göra oss i ordning för ett härligt bad.

Av Jan Sandström - 28 september 2013 17:54

Och jag här 37 grader i tunnan

Av Jan Sandström - 28 september 2013 11:40

...höstdag det är.
Särskilt när man har lä som vi har här.

Nu blir det kaffe te och kaka i solen ute på altan.

Av Jan Sandström - 28 september 2013 09:43

Vilken kväll det blev.

Gick ut till badtunnan vid 20:44-tiden men det blev lite för varmt vatten och jag mår bara dåligt efter ett sådant bad.

Över 38 är för varmt och nu for det upp till 40 grader.

Men tidvis stjärnklart, tyvärr ångar det så mycket från vattnet att man sitter som i en ångbastu tidvis.

I luften var det runt 6 grader och det är det ute nu också.

Efter badet in och en sval dusch, naken i soffan där vi ser lite tv och sedan   , skönt.

Efter midnatt ljudboken en stund innan man somnade.


Men jag kände och känner av papperarbetet i går för jag får så ont i händerna och jag tror det beror på det.


Väderstationens data hittar ni på vår webbsida och jag ids inte klistra in den här nu.


Jag får se vad det blir gjort idag, just nu har jag inte lust till någonting men bara jag fått i mig kaffet kanske jag får några griller i huvudet.


Inger säger att vi ska värma badet tidigare, rent av vöre middagen och det blir bra.


Det blir nog vädret som styr vad jag kommer att göra.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards