jans

Direktlänk till inlägg 29 september 2013

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 29 september 2013 10:02

Söndag den 29/9 och sista morgonen för den här gången.

Vädret är fint, solen skiner även om det bara var +4,5 grader för en timme sedan.


Jag har kollat några bilder jag tog igår och här är tre av dem.

 

Den susande aspen som står en bit bort.

 

Det är höst i skogen där borta, 350 meter dit.

   

Solnedgången när jag satt och fikade ute på altan igår kväll innan badet.


Inger ville ha varmare vatten så hon eldade på men jag hade kallvatten från slangen mot mig.

Men inte direkt mot utan höll den ett par dm. ifrån kroppen för jag pratar om KALLVATTEN från kallkällan uppe på berget.

Vintertid håller det +0,5 grader och sommartid är det väl ett par grader varmare.

Jag låg väl i någon timme och eftersom vi badar i skift eller omlott, för att inte trängas samtidigt i duschen så hoppade jag i före Inger och steg upp före.

Sedan blev det lax till middag, smaskigt värre och sedan slappa, Inger rensade lingon och jag somnade i soffan under musketörfilmen.

Så jag gick isäng med ljudboken fast jag vet inte om jag hört så värst mycket, får nog börja om från förra stället igen.


Jag hade ordentligt ont i händerna och knäna igår kväll så jag trode att det skulle bli en vakennatt men tröttheten tog överhand, men jag känner mig småförkyld så hoppas att det inte blir mer sådant nu.

Före en förkylning brukar jag få värk i lederna så det kan vara det som är på gång.


Idag ska vi fortsätta göra höst ute, plocka ihop.

Kanske hinner jag göra färdigt ett till fönster invändigt men det är inget måste men vi ska hjälpas åt att mäta storleken på salningen så det är klart, lättare att göra resten ensam.

Vi har ett jobb uppe på vinden som bör göras idag, skruva fast en kloss på en takstol som förstärkning till snörasskyddet som suttit fel i en herrans massa år, åtminstinde så länge vi ägt stugan.

Men jag uppmärksammade felet först nu.

Rasskyddet var/är skruvat med fransk skruv i takstolarna men de var kanske 5 cm. långa och ena fästet satt bara i det spontade undertaket, såg det när de skruvarna åkt ut.

Nu har jag dragit i LÅNGA skruvar som ska hålla men måste lägga en kloss under dessa.

Jag har tillfälligt tätat hålen där de satt.


Egentligen borde jag montera som på södersidan ovanför altan där jag satte upp rasskydd.

Där sitter det långa vinkeljärn på undersidan och med bultar och muttrar som det ska monteras.


Nä, lite kaffe innan man sätter igång, fast det känns motigt idag.


Godmorgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards