jans

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

Godmorgon.

Av Jan Sandström - 6 oktober 2013 10:10

Söndag den 6:e oktober

23 dagar kvar till min födelsedag,

59 år har jag blivit och får säga som farmor att "nog blir man gammal om man får leva".

Men inte tycker jag att jag känner mig som nästan 60 år, jo kroppen säger det men inte själen, den verkar vara evigt ung.


En solig och fin söndagsmorgon, björkarna är så gula men rönnen bakom förrådet är fortfarande grön.

Snart kommer första snön, om ungefär 23 dagar för det har ofta varit så att första snön kom på min födelsedag men sen brukar den försvinna nästan lika fort.

Till stor sorg när man var liten men nu stor glädje. För jag vill inte ha vinter.

Ungarna går bara omkring och suckar att kan det inte snöa snart så vi får dra ut i skidbackarna.

Jag tror att snart är alla barnen involverade i Friluftsfrämjandet Umeå så vi får väl snart döpa om det.


Soligt sa jag och det är det och termometern slog just över till +10° här i skuggan på altan.

Väderstationen säger:

Aktuella värden / uppdaterad:
2013-10-06 10:15:05
Temperatur: 13,5 °C
Lufttryck: 998,1 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 66 %
Vindstyrka: 1,3 m/s från NW, i byarna 2,4 m/s
Beaufort F4
Kyleffekt: 13,5 °C

Högsta - Lägsta.
Dagens
/
högsta
lägsta
Temperatur:
Klockan:
13,5 °C
10:14
6,4 °C
07:07

och då det inte varit så kallt har Gunnar uteblivit större delen av natten.

I trädgården ser det ut så här:

 

Den där cykeln borde ställas undan innan den växer fast, om den inte gjort det redan.

Men först fixas i ordning.

Det är en cykel vi fick när vi köpte en TV på Elgiganten.

Peters Anna fick den men den är tydligen väldigt tungcyklad men vad kan man förvänta sig av något man får på köpet då man handlar något annat.


I går blev det en lugn och skön dag och på kvällen satte jag och Inger på en film, Titta vi flyger eller Airplane som den heteri original, lagom kul 80-talshumor.

Titta vi flyger (1980) Poster

 

I dag då, jag har inga planer men Inger kommer hem på timmar senare så då måste jag väl göra någonting.

 

I övrigt har jag ingen arbetslust eller lust till någonting men det positiva är att jag gått ned i vikt.

För första gången på evigheter visade vågen under 90kg.

90,1 i går morse och idag 89,4, inte illa pinkat eller det va kanske det jag gjorde innan.

 

Godmorgon

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 19 april 08:37

Fredag den 19/4 2 dagar kvar.   Igår blev en dag då jag gjorde något. Flyttade släpvagnen till rätta bilplatsen och så backade jag och kopplade på husvagnen. Drog ut den ut idet och skulle bara backa upp den framför gäststugan. Det gick i...

Av Jan Sandström - Torsdag 18 april 08:34

Torsdag den 18/4 3 dagar kvar   Idag hade min mor födelsedag och hon skulle ha blivit 106 år idag.   Igår hände bajemig ingenting här, jo jag ringde två samtal eljest satt jag lite här vid datorn och mest i soffan och läste boken jag lånat ...

Av Jan Sandström - Onsdag 17 april 07:43

Onsdag den 17/4   Igår fick jag mycket gjort. Skottade snö såklart men brunnen har tinat upp så jag kunde lyfta på locket och det såg fint ut, men Lycka som hängde med mig hela tiden var nyfiken och nära på att hoppa ned. Då hade det blivit k...

Av Jan Sandström - Tisdag 16 april 07:45

Tisdag den 16/4 och 5 dagar kvar.   Idag har min brorson Mikael födelsedag och hela 50 år blir lillgrabben så   Från farbror och "faster". Vi ska komma och fika i stugan då ni är där. Flertal gånger har vi varit förbi men ingen hemma....

Av Jan Sandström - Måndag 15 april 08:36

Måndag den 15/4   Igår började och slutade dagen men jakt på vilt här hemma. Lycka kom först in med en mus som hon släppte loss och den kutade runt och katten efter. Jättekul tyckte katten men musen var nog mindre nöjd.       Den är b...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards