jans

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Godmorgon.

Av Jan Sandström - 7 oktober 2013 09:46

Härliga måndagsmorgon, den 7:e oktober


Grattis alla som fyller år idag ;-)


Vädret är fint, solen skiner alltså men för somliga är det dåligt väder och de är dem som bara går och väntar på det vita eländet.


Varmt är det också

 +12,1° på altan och på taket är det

Aktuella värden / uppdaterad:
2013-10-07 09:45:05
Temperatur: 13,7 °C
Lufttryck: 996,6 mb och Rising
Rising/Stigande : Steady/Stabil : Falling/Sjunkande
Luftfuktighet: 76 %
Vindstyrka: 2,9 m/s från W, i byarna 4,1 m/s
Beaufort F3
Kyleffekt: 13,0 °C

Högsta - Lägsta.
Dagens
/
högsta
lägsta
Temperatur:
Klockan:
14,3 °C
09:25
6,8 °C
05:30

och i trädgården ser det ut så här

 


Jag tror det blir förmiddaskaffe på trean, alltså där vid förrådet.


Idag ska Inger göra palt så det räcker till 17 personer så hon kommer jag inte att se mycket av, bara då jag går in och gör mitt kaffe och det blir i och för sig ganska ofta.


Anders håller på att riva ut en inbyggd garderob i sovrummet och han ringde och ville låna min grovdammsugare som jag har nere hos husdjuren.

Det är bara en sådan där hink man sätter på slangen så det grova stannar där och då slipper man tömma dammsugarens påsar så ofta.

I morgon skulle något företag komma och montera en helt ny garderob hos han.

Lånade två bilder från hans Facebook

   

Det är ju ett gammalt hus på Haga och väggarna är putsade med sand så det behövs inte mycket för att det ska rasa ned.

Men det blir säkert fint när han får det klart.


Jag har inga planer på någonting idag, som vanligt alltså.


Nä om man skulle ta det där förmiddaskaffet, hoppas posten kommit med något roligt att läsa eljest kanske kaffet får vänta en stund.


Godmorgon

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards