jans

Direktlänk till inlägg 30 december 2013

Godmorgon.

Av Jan Sandström - 30 december 2013 10:12

+1,1° på altan och det är den 30/12 med sådan här gräsmatta

 

Ganska skönt egentligen, ingen gräsklippning och ingen snöskottning och inte har man behövt skrapa vindrutan många gånger.

Eller jag kör ju Ford och den har ju elslingor i vindrutan, riktigt bekvämt ibland.

Mer väder, den på taket vidar Aktuella värden:
2013-12-30 10:30:05

Temperatur: 2,1 °C
Lufttryck: 989,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 92 %
Vindstyrka: 4,6 m/s från WNW,
i byarna 5,1 m/s
Kyleffekt: -2,1 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 39 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 63,6 mm
Året: 532,2 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
2,1 °C
Klockan:
10:21
Temp - Max:
4,9 °C
Klockan:
12:07
Temp - Min:
-1,4 °C
Klockan:
03:11
Temp - Min:
0,5 °C
Klockan:
22:26
Lufttryck - Max:
989,4 hPa
Klockan:
10:28
Lufttryck - Max:
982,6 hPa
Klockan:
23:52
Lufttryck - Min:
982,3 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
974,9 hPa
Klockan:
03:33


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:13
Sol upp: 09:28
Sol ned: 13:56
Skymning: 15:11
Dagsljus: 06:58 tim:min
Dag längd: 04:28 tim:min
Morgondagen: There will be 2min 12s more daylight tomorrow
Måne upp: 06:36
Månfas:
Minskande skära
Moon
Måne ned: 12:31

Så här såg webkamerans bild ut i natt, riktigt fint foto.

 

När det blir mörkt tappar den fokus.


I går åkte vi bort och fikade hos min väninna Maria, eller det är vår vän för Inger könner henne ganska bra hon också.

Tyvärr (lyckligtvis) glömde jag min tröja hos henne, missförstå mig inte för det var den jag hade utanpå T-tröjan för det är så rackarns varmt i vissa lägenheter så jag hängde av mig den någonstans.

Så nu "måste" jag tillbaks och hämta den någon gång.


På kvällen såg vi film från DVD för då slapp vi reklamen som TV överöser en med, man kan ju faktiskt inte hämta kaffe eller kissa under alla reklamavbrott.


I morse straxt före ½6 kom Gunnar in genom fönstret, jag släppte in han när han ringde på, jag kollar alltid att han inte har något med sig men han måste ha gömt musen någonstans i pälsen för sedan blev det livat i sovrummet.

Under blompedistalen och ett blommbord med hyllplan nära golvet sprang tydligen musen och Gunnar jagade den så det dundrade.

Men kul var det tydligen för han höll på ett bra tag stackars mus för sedan satt Gunnar och njöt av måltiden.

Man kan inte sova när han sitter vid fotändan och knaprar på bytet med knaster och slafsande.

Jag kan ju inte påstå att Gunnar har riktigt bra golvskick (katters bordsskick).


Kaninen var dålig igår igen, äter lite och inga toabesök och ligger bara, det händer att det blir så ibland.

Men han fick en färsk gren från äppelträdet och den smakade tydligen bra liksom vitaminerna han får.

I morse var han piggare och hade varit på lådan och gjort lite så han kommer säkert igång igen om någon dag eller så.


Senare idag ska jag ut och handla till husdjuren, behöver bl.a kutterspån till kaninen. Men först ska Inger ut och handla på ICA och sedan jobbar hon eftermiddag och kväll.


Sedan blir det väl en matinéfilm idag då det är måndag.


Godmorgon.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Fredag 29 mars 08:23

Långfredag den 29/3 Långfredag stavas det ju :-)   Igår så gick jag ut och skottade tak, i alla fall lite snö knuffade jag ned från gamla förrådet. Fåglarna fick mat och så grejade jag på lite innan jag backade bilen och kopplade på släpen, s...

Av Jan Sandström - Torsdag 28 mars 08:11

Torsdag den28/3   Är det idag man ska sparka igång kvasten och åka iväg? Såg i tidningen att polisen uppmanade att visa hänsyn i påsktrafiken.Då har jag en toppenidé. Inga poliskontroller och uppmaning att alla skötsamma resenärer ökar och håll...

Av Jan Sandström - Onsdag 27 mars 07:47

Onsdag den 27/3   Igår gick jag i väntans tider och till slut kom han men innan dess så var jag ute och fixade med fågelautmaterna.     Men lite tight att backa upp, dessutom halt så han slirade men det gick och fönstren fick vi ned och på...

Av Jan Sandström - Tisdag 26 mars 07:28

Tisdag den 26/3   Ja igår så åkte vi in till Vindeln, lunch i lägenheten så gick Inger iväg till sitt "jobb" och lite senare gick jag iväg till det jag skulle göra. Provtagning på hälsocentralen och jag var lite tidig, bara en före mig i väntru...

Av Jan Sandström - Måndag 25 mars 08:05

Ja godmåndagmorgon, den 25/3   Idag blir det    Till Atho som fyller 3 år, om jag inte räknat fel. Atho är ju Anders lilla voffsing som nu inte är så liten.   Här ligger han och sover efter en händelserik dag i Jämtland då han var fun...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards