jans

Alla inlägg den 2 januari 2014

Av Jan Sandström - 2 januari 2014 15:28

Och han som bor ihop med en snygg kvinna i plast.

Bilder finns på nätet

Det är ju faktiskt inte så sjukt, bara väldigt udda och konstigt.

Men dockan var snygg.


Men hon som sover med hårtorken i sängen och den är igång.

Hon har fått några ordentliga brännskador ibland men elförbrukningen och risken för brand. Det brann hon henne en gång.

Då är det bättre med en flanellpyjamas om man fryser.


Och kaffet är inte så dumt.

Av Jan Sandström - 2 januari 2014 15:12

Hon har käkat rengöringsmedel i 30 år och frätt sönder alla tänderna som det kostar 19000 dollar tror jag det var men hon fick återställningen gratis.


Sedan hon som käkade toalettpapper.


Jag får se vad det blir mer för galenskap efter reklamen.


Då är inte kaffe så tokigt ändå   

Av Jan Sandström - 2 januari 2014 14:04

På Sjuan 15:00


Mitt märkliga missbruk - Sjuan

Brittisk dokumentärserie från 2011. Om människor som kämpar med missbruk som är på väg att ta över deras liv. Det handlar om allt från kvinnor som är besatta av att äta soffkuddar och hushållsapparater till människor som är beroende av att sova med sina hårtorkar.Del 1 av 8. Här möter man några av de personer som medverkade i dokumentärserien Mitt märkliga missbruk för att ta reda på hur de gått för dem efter deras medverkan. De hade alla udda missbruksproblem som att äta soffkuddar och hushållsapparater till att sova med sina hårtorkar. Från: 2012-06-24. Även: 2014-01-06. Originaltitel: My Strange Addiction Special II


Jag som trodde jag var udda   

Av Jan Sandström - 2 januari 2014 13:52

En man går in på en pub i en stad helt utan kvinnor. Han säger till bartendern,
- Hur klarar ni er utan kvinnor?
- Inga problem, det finns en tunna med ett hål i så vi klarar oss allt.
Mannen dricker en hel del och blir mycket packad.
Han säger,
- Nu ska jag gå till tunnan och testa om den fungerar.
Så mannen ger sig ut i natten och kommer tillbaka två timmar senare.
- Det var det bästa jag varit med om, vad blir jag skyldig?
- Inget, men imorgon är det din tur att ligga i tunnan!   

Av Jan Sandström - 2 januari 2014 13:36

Tänkte sticka till Jula och handla plastlådor och lysrörsarmaturer till garaget.

Men först skulle jag bara plocka ihop min medicin och när jag skulle lägga in morgondagens dos vid sängen tippade jag ut den vattenflaska jag har där. Den lilla flaska jag har för att ta min dos klockan 6 på morgonen.

Hur många gånger har jag inte lagt in den där utan att spilla ut vattnet.

Nu tippade jag den över klockradion   , nå jag har hängt upp den i torkställningen över badkaret på toan.


Jag får se om den fungerar när den fått torka, eljest får jag väl investera i en ny.

Den här är gammal och har fungerat sedan jag lagade den någon gång förra selet då den blev lämnad på min firma.

Transformatorn hade brunnit och det var inte lönt att laga den då.


Men jag testade och drev den med 9V likström från en adapter men då gick den helt fel för den behöver växelspänning på 50Hz för att synka.

Men så hittade jag en gammal trafo hos en kompis som jag stoppade in och sedan dess har den tjänat mig väl.

Fast jag tror mig märka att det börjat glappa i någon brytare.


Funkar den inte får det bli en sådan här som jag kikat på tidigare.

Philips klockradio

Endast 499:- hos Kjell.


Av Jan Sandström - 2 januari 2014 11:01

Avslutningen kommer den 8 januari med sista inlägget så håll ut ni som inte kikat i förväg på vår webbsida 

Av Jan Sandström - 2 januari 2014 10:39

I går hade vi årets varmaste dag, ja även den kallaste.


Idag är det den 2/1

Det är skitväder eller hundväder som man också kan kalla det av någon anledning, jo på nyårafton förstår jag varför för då är det så dåligt väder att ingen vill vara ute och smälla fyrverkerier och då kan hundarna vara ute.


Vi har +2,2° på altan och det regnar och det ska vara kring 0° framöver och nederbörd.

Väderstationens Aktuella värden:
2014-01-02 10:45:05

Temperatur: 2,3 °C
Lufttryck: 1000,8 hPa och Rising
Luftfuktighet: 99 %
Vindstyrka: 6,3 m/s från SSE,
i byarna 7,8 m/s
Kyleffekt: -2,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,0 °C Fukt: 40 %


Nederbörd.

Timmen: 0,3 mm
Dygnet: 2,7 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 2,7 mm
Året: 2,7 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
2,8 °C
Klockan:
07:39
Temp - Max:
2,3 °C
Klockan:
00:23
Temp - Min:
1,7 °C
Klockan:
00:46
Temp - Min:
0,1 °C
Klockan:
03:38
Lufttryck - Max:
1002,4 hPa
Klockan:
01:24
Lufttryck - Max:
1002,5 hPa
Klockan:
15:16
Lufttryck - Min:
1000,5 hPa
Klockan:
07:19
Lufttryck - Min:
991,8 hPa
Klockan:
00:03


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:11
Sol upp: 09:25
Sol ned: 14:01
Skymning: 15:15
Dagsljus: 07:04 tim:min
Dag längd: 04:36 tim:min
Morgondagen: There will be 2min 54s more daylight tomorrow
Måne upp: 09:10
Månfas:
Växande skära
Moon
Måne ned: 16:26

Det går fortare och fortare mot ljusare tider.


och trädgårdsbilden

 

Bilden ser ju likadan ut varje dag men det är nya bilder jag bjuder på, däremot kör jag ju dem genom bildförbättrare och då blir de lite ljusare än det är ute.

Det blir lite annorlunda i en originalbild.

 

Fler fårglar om inte annat och gräsmattan ser grönare ut.


I går började jag med ett projekt jag länge tänkt.

Enhetliga färger på mina diagram, alltså varje år har sin fasta färg oavsett vad diagrammet visar, elförbrukning eller boende i stugan för exempel.

Det blev jobbigt då vi har statistik från stugköpet 1980 och att få färger som skiljer sig åt år för år är inte lätt.

Men jag tror jag hittat det.


I dag, ja Inger jobbar kväll igen och det är vardag fast för mig spelar det ingen roll vilken dag det är då jag styrs av hur Inger jobbar.

Jag har någon film att se och det blir väl här i kontoret så att jag kan göra annat samtidigt om inte filmen verkar så bra att jag ser den i rummet på den stora apparaten.


Nu kanske det skulle passa med en kopp kaffe.


Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards