jans

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Jan Sandström - 27 mars 2014 19:48

Fast det blev inte så mycket gjort som jag trodde det skulle bli.


Jag gick helt bet på att byta tändstiften på hojen och bilderna på instruktionerna.

 

Det är inte det lättaste att följa sådant här.


Så efter att ha strulat och gjort in lederna satte jag mig på altan med en tidning.

Då fick jag besök av bröderna Egelby, snickarna som bytte våra fönster, de skulle kika på garagetaket som hänger ned.

Jo jag visste att de skulle komma förbi.

Så vi kollade och kom fram till att antingen river man hela skiten eller så kan man sätta in två stolpar på var sida och en balk upptill som lyftar upp innertaket, det blir nog det billigaste.

Då är frågan om man ska ta trä eller stålbalk men det är inget som är akut just nu.


Senare gav jag mig på släpvagnen där jag bytte ett positonsljus som gått sönder.

Mer om detta någon annan gång.


Nu ska jag se på TV.

Av Jan Sandström - 27 mars 2014 13:05

Tänkte byta tändstiften i alla fall men inte hittade jag igen dem i det där ormboet bakom vattenkylaren.

Trångt och   är det och man ser inget.

Det slutade med att jag har ONT i knäna, ONT i händerna och huvudvärk av att stå på huk när jag inte kan komma upp och ned på en liten pall.

Jag tror jag säljer eländet och köper en hammock istället.

Fast utan gungning för eljest blir jag åksjuk i sådana.


Det får bli en kopp kaffe ute på altan med nya Illustrerad Vetenskap som kom i lådan.


Jag ger upp.

Av Jan Sandström - 27 mars 2014 11:16

Satte in batteriet i hojen och tänk, den startade direkt.

Jag körde ut på vägen och vände så nu står den på uppfarten.

Ska bara byta tändstift och oljor innan det blir ut och åka, men det sker inte idag.

Av Jan Sandström - 27 mars 2014 09:54

Ett gift par i 60-års åldern firade sin 40-åriga bröllopsdag på en lugn, romantisk liten restaurang.

Plötsligt dök en liten vacker fe upp på deras bord. Hon sa:
"För att ni är ett exemplariskt gift par och för att ni är kärleksfulla
mot varandra så kommer jag ge er båda varsin önskan."
Hustrun svarade "Åh, jag vill resa runt i världen med min älskade make."

Den lilla feén viftade med trollspöt och - poof! - Två biljetter till Queen Mary II dök upp i hennes händer.

Mannen tänkte efter en stund: "Ja, detta är väldigt romantiskt, men ett tillfälle som detta kommer aldrig igen. Jag är ledsen min kärlek, men min önskan är att ha en hustru 30 år yngre än jag."
Hustrun, och feén blev djupt besvikna, men en önskan är en önskan. Så feén viftade med trollspöt igen och poof! ...
Mannen blev 93 år gammal.

Sensmoralen i denna historia: Män som är otacksamma ska komma ihåg att även feér är kvinnor...

Av Jan Sandström - 27 mars 2014 08:14

Torsdag den 27/3


Idag mår jag lite bättre.

Tror jag hade känningar av min gamla tarmkattarr igår eller så var det någon miss med tabletterna.

Så det blev inte mycket gjort igår, hann göra en ritning på en typ äppellåda som jag tänker snickra ihop några exemplar av till förvaring i garaget.

Erik kom och hämtade bilen då han ska till Östersund över helgen.


Så jag sov ganska gott inatt, släppte in Gunnar en gång så han har skött sig bra men nu är det vår och han är ute ganska mycket på dagarna.


Idag ska Peter och Anna få smått, de ska få hämta hem två katter bara de får tag på någon bil men kanske kan Anders bistå.



Vädret då.

Jo det är +2,1° och snabbt stigande på altanen.

Väderstationens Aktuella värden:
2014-03-27 08:15:05

Temperatur: 3,2 °C
Lufttryck: 1016,2 hPa och Rising
Luftfuktighet: 54 %
Vindstyrka: 2,3 m/s från W,
i byarna 2,7 m/s
Kyleffekt: 1,0 °C
Inne hos oss. Temp: 21,3 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 48,9 mm
Året: 113,4 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
3,2 °C
Klockan:
08:14
Temp - Max:
9,9 °C
Klockan:
15:30
Temp - Min:
-6,2 °C
Klockan:
03:10
Temp - Min:
-7,3 °C
Klockan:
05:23
Lufttryck - Max:
1018,2 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Max:
1024,6 hPa
Klockan:
09:22
Lufttryck - Min:
1015,7 hPa
Klockan:
07:29
Lufttryck - Min:
1017,9 hPa
Klockan:
23:57


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:28
Sol upp: 05:16
Sol ned: 18:15
Skymning: 19:03
Dagsljus: 14:35 tim:min
Dag längd: 12:59 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 27s more daylight tomorrow
Måne upp: 04:18
Månfas:
Minskande skära
Moon
Måne ned: 13:28

Och två trädgårdsbilder med fåglar.

Koltrasten är här och äter frö med sin gula näbb.

Men vet inte om han kom med på bilderna.

   


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards