jans

Alla inlägg den 12 april 2014

Av Jan Sandström - 12 april 2014 19:45

Klarar inte ens av att svälta ihjäl utan nu sitter jag här med en parisare och en burgare, kvar från stugan.

Av Jan Sandström - 12 april 2014 19:17

Akta er för Capio Hälsocentral Dragonen.  


Begärde förnyelse av mina mediciner som fungerar så bra för mig men nu har någon läkare på Capio Hälsocentral Dragonen i Umeå kommit på att jag tydligen inte ska behöva mediciner.


Jag har normalt lågt blodtryck men nu hettar det i ansiktet och jag är bara så förbannad på denna läkare.


Nu hoppas jag bara på att jag inte får leva så länge för det här är bara för jobbigt.

Orkar inte ta tag i det hela.


Senast var väl i fjol när de gjorde något liknande men Inger lyckades få dem att ändra sig, men de ger sig tydligen inte.



Av Jan Sandström - 12 april 2014 18:47

Vi åkte hem lite tidigare än tänkt då vi ändå inte kunde göra så mycket i stugan.


Nu återstår att beta av mejlboxen, sköta om husdjuren och kolla post och tidningar.

Äta middag och fortsätta vara trött.

Av Jan Sandström - 12 april 2014 13:07

Palt i byastugan.

Av Jan Sandström - 12 april 2014 10:19

...på en viss liten Mirabell.

I brist på strumpor blev det virkningen.

Av Jan Sandström - 12 april 2014 09:26

Lördag den 12/4


Jobbig men skön gårdag.

Att bära upp och trava virket var snåjobbigt men vi fick belöningen att badtunnan var fylld och varm.

När jag kröp ned första gången var vattnet skiktat så att det var varmt och skönt vid ytan men iskallt vid botten.

Efter en stund så hade vi vispat runt vattnet så att det var varmt och skönt överallt.

Det blev en och en halv timme i vattnet.

Jag har ju inte kopplat in reningsverket ännu då frysrisken är lite för stor.

Vid 21 kröp vi ned en andra gång och nu riktigt skönt vatten och skymningen kom med stjärnor, måne och satelliter.

Andra badet blev nästan en timme till så nu är jag ren och uppblött.


Sov gott inatt.


Idag kanske det blir en utflykt till en anikhandel och sent i kväll åker vi hem igen.

(Tyvärr var den stängd så det blev inga inköp).


Det är finare ute idag, tycker jag då.

Snön som kom igår har tinat bort och temperaturen ligger på 3-4 grader men stiger stadigt.

Tyvärr blåser det en sydlig vind.

 


Frukosten är nästan avklarad och sedan blir det kanske påtår ute på altan.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards