jans

Alla inlägg den 1 maj 2014

Av Jan Sandström - 1 maj 2014 21:07

Så nu får jag vila upp mig igen   

Men det var skönt i stugan även om jag pysslar med lite för mycket för att vara hälsosamt.

Det har varit ett jäkla väder sista dagarna men nu håller björkarna på att slå ut och gräsmattan att grönska.

 


Men snart är det kväll och sängen med ljudboken.


I morgon är jag tillbaks här.

Av Jan Sandström - 1 maj 2014 09:31

Torsdag den första maj.


Igår gjorde jag en resa in till stan och handlade samt hämtade Tomas och Sara.

Jag hann även med några andra ärenden och vädret var växlande med en ordentlig snö/hagelskur när vi började åka tillbaks.

Tillbaks i stugan skulle de envisas med att laga och äta mat ute, jag tände eld i badtunnan där jag efter att ha måsta hjälpa till med trädfällning, bara jag som kan köra kedjesågen.

I badet låg jag säkert mellan 1 och 1½ timme i lagom värme på 37-39 grader och barnen gjorde mig sällskap lite senare.


Inatt har jag inte sovit gott, hade och har värk i händer och knän, högerhanden är lite svullen.


Så idag har jag planerat att ta det lugnt, frågan är vad de andra planerat.


Det snöade igår på dagen och natten och i morse var ängarna vita.

Men så fort solen lyste på så töade det bort. Så här såg det ut överallt men nu endast i skuggan.

 


Mot berget såg det inte fint ut men det jag försökte fota var snön som dagade ned från trädgrenarna när solen värmde, borde ha filmat men lägger inte upp sådant via mobilnätet.

 

För en stund sedan hade vi +2 grader i skuggan och +6 i solen och så här ser det ut över ängarna och i batunnan är det 25,9 grader.

 

Det jag såg igår var att björken vi fällde hade musöron, eller nästan, de är då på väg att slå ut och inne i stan såg jag några gröna björkar och ängarna här har blivit mycket grönare när snön tinat och blir det nu varmt och soligt så exploderar naturen.


Nu dags för påtår och vila den värkande hägerhanden, tur jag kör musen med vänster hand.


Godmorgon,


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards