jans

Alla inlägg den 3 juni 2014

Av Jan Sandström - 3 juni 2014 19:52

Nu känner jag mig nöjd med vad jag åstadkommit idag.

Dörrarna fattats och lite utsmyckning i form av lister och annat.

Taket går att öppna bakåt och höger vägg går att lyfta lös så. att man kommer åt eldelarna.

Men jag skulle bra gärna vilja prata med han som gjorde den komplicerade ritningen.

Nu duscha och sedan hoppa i badtunnan.

Av Jan Sandström - 3 juni 2014 18:23

...när limmet behöver torka, skulle det ju stå. :P

Av Jan Sandström - 3 juni 2014 18:14

I alla fall bra då de som svåger Harry kommer och kör jordfästningen, ett moment jag har riktigt svårt att utföra OM jag överhuvudtaget skulle orka med.

Då har jag lättare att snickra och stå i speciellt om jag inte behöver stå på knä.
Då kan jag göra lite för att allt som oftast ta en behövlig vilopaus.

Som just nu.

Av Jan Sandström - 3 juni 2014 09:14

Tisdag den 3 juni


Vilken sommarmorgon, det är snart för varmt på frukostplatsen.

 

Alldeles lungt och stilla med fåglar som kvittrar omkring oss.

Kan det bli bättre, jo om jag fick påtår kanske men det är helt underbart här just nu.

Asparna har skira ljusgröna blad, björken lite mörkare gröna och granarna är nästan svarta på håll.

 


Innan vi gick ut såg vi en ekorre och det var många år sean vi hade dem här och lyckades få några riktigt tama till ungarnas glädje.

Inte roligt när de blev påstridiga och bara MÅSTE få några fler närrer och e ölje med in i stugan.

En blev arg och bet mig i tummen så att jag hade två fåror i tummnageln, tursamt bet han inte hål i skinnet.


Däremot tror jag vi har flugsnappare i en av holkarna på husväggen.

 


Vägen hit är inte den bästa just nu men den är inte så dålig som i fjol.

Först sitter en varningsskylt eller varningstext på ett plakat och sedan kommer man till den slutgiltiga enligt nedan.

   

Men det går att köra på den bara man låtsas att man är en golfboll på en minigolfbana och kör därefter.

Dock ska man INTE försöka hitta av hålen.


Det blev in annorlunda ordning på inlägget men.

Igår åkte vi hem till stan eter jobbet här, då hämtade vi grejor (inte allt jag ändå glömde) och lånae böcker på biblioteket innan vi handlade på ICA.

Här tog vi ett skönt bad i tunnan innan jag stupade isäng vid midnatt, utan ljudboken.


Vaknade vid 4 och hade allergibesvär så jag fick stänga fönstret och ta ett piller. Sedan sov jag av och till fram till åtta. Inger hon snarkade på vid min sida.


Idag ska vi jobba lite men även åka in till Vindeln då jag behöver till apoteket, allergimedicin var en av grejorna jag glömde.

Där tar vi väl en glass och går eter älven en stund och bara är.

Sedan blir det nog lite småpyssel innan vi värmer upp tunnan igen.


Som jag sa är det en sommardag just nu och lär bli det idag förhoppningsvis.

Det är varmt, runt 17 grader då vi gick ut och nu är det varmare.

Väderstationen finns här.


Bilder har du redan fått se.


Så då säger jag godmorgon och hämtar påtåren.


PS, jag har inte kollat stavfelen då det nu är svårt att se på skärmen i solljuset.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards