jans

Alla inlägg den 5 juni 2014

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 21:57

...säger man och det var det.
Två kraftiga blixtar efter varandra och jag hann knappt räkna innan en, eller det blev två kraftiga smällar kom som kändes liksom hördes.
De slog ned i skogen bakom ängen på jag bilden nedan.
Till skogen är det 300-350 meter.
Sådant där sätter fått på adrenalinet :)

En ordentlig hagelskur fick vi också.

Jag lyckades filma en del men det lägger jag upp hemifrån.

Det blir nog mer åska.

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 20:39

Nu närmar sig åska och vi har ätit ute på altan.
Det blixtrar ordentligt ett par km bort.
Kanske dags att göra kaffe medan vi har ström.

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 18:10

Men inte värre än att jag kan gå.
Den har då inte svartnat och ramlat av.

Men jag kan inte med 30 grader och MYGGEN HATAR JAG.

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 16:20

Det är bara vi som envisas med att sitta utomhus.

Ovan i skuggan.

Och i solen.

AJ!

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 12:53

+

= ont.

Det tror jag det att den stack mej när den fick mina 90 kg på sig när den bara låg och latade sig på sovrumsmattan.

Det gör jäkligt ont men Inger bara skrattar när jag ber henne hämta kaffe åt mig.

AJ!

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 12:52

[Bild]

+

[Bild]

= ont.

Det tror jag det att den stack mej när den fick mina 90 kg på sig när den bara låg och latade sig på sovrumsmattan.

Det gör jäkligt ont men Inger bara skrattar när jag ber henne hämta kaffe åt mig.

AJ!

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 12:51

[Bild]

+

[Bild]

= ont.

Det tror jag det att den stack mej när den fick mina 90 kg på sig när den bara låg och latade sig på sovrumsmattan.

Det gör jäkligt ont men Inger bara skrattar när jag ber henne hämta kaffe åt mig.

Av Jan Sandström - 5 juni 2014 09:04

Torsdag den 5/6


Vilken gårdag, mulen och... ja inte alls så dum egentligen förutom att det var myggigt, speciellt runt där jag var.

Mekade med släpvagnen och bilen, trilskande skyltbelysning.

Fortsatte på pumphuset ovh badade. Det blev två bad och jag var så trött på kvällen men hade så ont i kroppen.


Inatt, har faktiskt sovit men det tog lite tid att somna på grund av evinnerligt ont i knän och händer, även stortårna men inte så farligt ont i dem.


Idag eller just nu har jag ont i tårna och knäna känner jag av.

Såg för en liten stund sedan två stora fåglar, och då menar jag stora som cirkulerade i svängar över åkerbiten här vid stugan och ovanför dem flög några argsinta småfåglar men där är kompaktkameran dålig på att ta, fick aldrig någon focus på dem utan kameran ville bara focucera på molnen.

"Sprang" in och hämtade systemkameran men då var de på väg bort så det blev ingen bild på dem.

Jag tror att det är ormvråken som jag vet finns där borta dit de flög.


Däremot såg vi ett annat vilt djur när vi gjorde i ordning frukosten och det lyckades jag ta kort på för det höll till utanför köksfönstret.

 

Det var en liten skogsmus som hittade något ätbart under en buske och den är ganska söt.


Nu har vi svalor som sitter på bordstaket men jag hade ingen kamera i närheten så du får ingen bild på dem.


På tomten är det rörigt just nu då Inger håller på med målning av väggbrädorna.

 

Men det ska nog bli ordning där också med tiden.

Idag har hon tänkt få på lite rött på dem när de nu har fått grundfärg.


Jag ska fortsätta så smått med pumphuset, ska se om jag får på tjärpappen och sedan är det bara lite utsmyckning med lister och annat, har tänkt få dit fejkfönster och så har jag tänkt eller ska försöka få dit nät för öppningarna fast det tror jag är mindre viktigt, viktigast är en ordentlig ventillation.

Har funderat på om jag ska montera in någon form av belysning. Det kan vara praktiskt för att se tryckmätaren och om silen är full, till hösten när det är mörkt.


Just nu har jag +22,4 grader här hos mig och i badtunnan är det fortfarande 31,9 grader, fullt badvänligt.

Väderpinnen har rest sig en aning den tid jag skrivit och står nu snett uppåt.

Det är nästintill vindstilla här och det ser ut att bli en äckligt varm dag igen   


Nänu vill jag ha påtår vad än Inger kommer att säga om att vi ska jobba.

Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards