jans

Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Jan Sandström - 6 juni 2014 22:42

Har haft TV:n på lite på sidan om och en SF-film om en utomjording i Antarktis.

Verkligen ingen höjdarfilm så jag tar och går isäng med ljudboken istället.

Jag har suttit och kollar gårdagens filmer från åskvädret och en förhandstitt fick du se i ett tidigare inlägg.


Inger sitter ute och läser, jag har badat som hastigast innen filmen.

Tranorna har blivit skrämda för de flyger av och an under högt skränande.


Varmt är det så vi har öppnat korsdrag i stugan så jag tror jag drar på värmepumpen me kyla en stund.


Hur som helst säger jag godnatt.

Av Jan Sandström - 6 juni 2014 22:22

Jag filmade en del och et mesta jag fick med var blinkningar bland molnen men en snutt lyckades jag med och jag har fått lös en bildruta som ser läcker ut.

   

Snacka om att gå omvägar för att komma någonstans.

Jag som hela tiden trott på det där om att närmaste vägen mellan två punkter är en rät linje.


Ryvärr filmade jag inte när det blev de två riktiga smällarna, det grämer mig.

Av Jan Sandström - 6 juni 2014 16:30

...hemma skönast.
Jobbigt att vara i storstan och här är det så lugnt och man kan lukta på blommorna.

Vi köpte te, kaffe och varsin bägare med mjukglass
Sedan gick vi efter forsen och jag gick ned och blötte fötterna i det kalla vattnet, det kändes riktigt skönt.

Nu kaffe och te. Sedan kanske vi sover en stund här ute.

Av Jan Sandström - 6 juni 2014 15:05

Ganska mäktig just nu.

Av Jan Sandström - 6 juni 2014 14:34

Efter ett stopp i centrum hamnade vi nere vid kvarn.

Av Jan Sandström - 6 juni 2014 13:30

...i Õverrõdå.
Trevligt värre och gott med en burgare och bra musik.

Av Jan Sandström - 6 juni 2014 09:00

Fredag den 6 juni och vår nationaldag.


Grattis Elin och Simon till dottern, grattis Jerry och Eva som blev morföräldrar än en gång.


Igår, vilken dag, varmt som bara den men skönt att ha badtunnan och jag tog mig två bad utan att koka upp vattnet före, det höll ändå 30 grader i vattnet.


Getingstungen blev jag också, under foten bakom mittentån (men nu känns det bra) och så skulle jag hjälpa Inger bära brädor, jag gick baklänges då ramlade jag omkull över pilbågsstället så jag stöp i backen med en smäll.


Jag fick på takpappen på pumphuset

 

och det var i grevens tid som man säger för på kvällen kom ett hiskeligt åskväder.

Innan skådespelet började värmde vi mat i micron och sedan blev det te och kaffe under åskandet.

 

Bilden ovan tog jag före det brakade lös men sedan gick åskan runt omkring oss med blixtrande och muller.

Just som jag tittade söderut över trädgårdsstoarna så jag två kraftiga blixtar tätt på varandra och knallarna kom nästan direkt, blixtarna gick ned just bakom skogskanten och dit är det 300-350 meter.

Då blev man nästan lite småskraj. Sedan kom ett häftigt regn med hagel så jag befarade att altantaket skulle gå sönder. Haglen var runt 1 cm stora.


Efteråt gick jag runt och besiktade skadorna vi fått och de av Inger nymålade brädorna mådde inte bra av nederbörden.

 

det blir till att måla på ett varv till.


Inatt sov jag illa, svårt att somna och när jag gjrde det så vaknade jag efter en kvart tjugo minuter av värk och jag känner att fingrarna inte vill skriva värst mycket mer just nu.

Men tha shov must go on.


Idag är det Sveriges nationaldag med firande överallt och vi kanske åker in till Vindeln och kikar lite.

Jag ska ändå ta det lugnt idag.


Vädret är strålande fint just nu men med lite soldis men med 17-18 grader då vi gick ut för ett tag sedan, nu håller det på att bli för varmt här på frukostplatsen men det fläktar lite skönt.

I morse när jag tog medicin vid 6-tiden såg jag tranor borta vid skogskanten.

Jag tog några snabba bilder genom fönstret som delvis var immigt så det är kanske därför skärpan blev lite dålig och så max zoom som kanske inverkade.

   


Med det säger jag Godmorgon världen.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards