jans

Alla inlägg den 7 juni 2014

Av Jan Sandström - 7 juni 2014 21:32

Det blev ingen åska i stugan så vi packade ihop och åkte hem istället.

Inte för att åskan går här heller utan att det var planerat att vi skulle åka hem.


Av Jan Sandström - 7 juni 2014 15:39

Men den försvann igen innan den kom hit.

Men myggen kom hit kanske för att jag är svettig och Inger klippte gräset.

Av Jan Sandström - 7 juni 2014 09:02

Lördag den 7/6 och pingstafton.


Först ber jag om ursäkt att Maria inte startat om väderdatorn där hemma efter att ha stängt allt vid åskvädret häromdagen.

Hör du det Maria, du måste starta laptopen som står uppe på hyllan bakom min stol.


Igår tog vi det lugnt, åkte en utflykt och bara hade semester.

Stannade vid marknaden i Överrödå, åkte till där det inte var mycket så vi åkte ned till kvarnområdet där vi åt glass och gick efter älven.

Jag tog ett snabbt dopp i tunnan där jag rengjorde litegrann och sedan en dålig film på TV men jag syslade mest med kameran och åskfilmerna jag tog.

Ja så drack vi te och kaffe, läste och sov en stund ute på altan i värmen.


Inatt var det som vanligt, svårt att somna på grund av värk men till slut sov jag, tror jag.


Idag ska vi småpyssla och göra färdigt småsaker, städa undan en del för senare i kväll åker vi hem till stan igen.

Jag ska få två veckors semester för Inger ska jobba.

Skämt åsido som slaktaren sa men jag/vi har väl inte hunnit allt vi tänkt men samtidigt hunnit med mer än vi tänkt.

Vi har väl prioriterat lite annorlunda men pumphuset tog betydligt mer tid än vad jag trodde så isolering av västerväggen har inte kommit igång.

Men brädorna är målade och ställningen fick vi upp igår.


Idag är det mulet men det finns små luckor i molnen där man ser blå himmel.

Det känns varmt och fuktigt men inte hett, jag har ingen termometer men vi hade runt 17 grader då vi gick ut med frukosten.

En bild åt ett annat håll.

 

Till vänster i bild bakom stubben någonstans är det tänkt att gäststugan ska komma upp.

Men vi måste först avverka lite, tror det blir tre eller fyra träd och sedan ska vi anlita svågern med grävare för att göra markplanering = upp med stubbar och gräva hål för att gjuta plintarna.

Jag tror det bara är grus och sten i marken men kan ju missta mig.


Nog surrat för den här gången.

Nu ska jag lyssna på fåglarna som kvittrar och drillar i skogen.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards