jans

Alla inlägg den 11 juni 2014

Av Jan Sandström - 11 juni 2014 20:17



Gör en god affär och oss en tjänst, ta hand om våra/mina kära vänner.

Kaninen och parakiterna eller nymfkakaduor som rasen heter nu för tiden.


Dottern har flaggat för att även hon ska lämna boet till hösten och då det varit hon som sista tiden dragit lasset med att sköta om husdjuren då vi vistats i stugan har vi att välja mellan stugan och husdjuren.

Tidigare hade vi ju flera barn hemma som skötte om dem och vi var ganska oberoende när vi åkte bort.


Katten Gunnar har vi kvar och ska försöka vänja honom att följa med till stugan då vi åker dit.


Rent personligen skulle jag kanske inte välja alls men jag är samtidigt tvungen då jag inte är ensam i huset.


Med djuren följer riktigt många tillbehör som burar och mat.

Till rätt person utgår ingen betalning men jag har i så fall några krav.

Ett är att du får inte ta emot och sedan försöka sälja vidare för att göra en god förtjänst.

Vill du efter en tid inte ha kvar dem så får du helt enkelt lämna tillbaka allt till mig.

   

Av Jan Sandström - 11 juni 2014 18:00

https://www.youtube.com/watch?v=TYuyZ3ZcrdI


Årets föreställning på Fredriksdals friluftsteater av Eva Rydberg.

Pang i bygget -14 eller


Av Jan Sandström - 11 juni 2014 15:56

...soffan med ljudbok eller handla.

Jag har suttit och påtat ihop två sälglappar till kaninen och parakiterna.

 

Tror ni att jag lyckas bli av med den.

Tidvis vill jag tidvis vill jag inte bli av med dem men för deras bästa kanske nya hem skulle vara det.

Det är svårt att släppa taget om mina små vänner.


Kanske en kopp kaffe ute på altan kan lindra mitt dilemma.

Av Jan Sandström - 11 juni 2014 12:53

Jag tog kaninen och fåglarna och gick in igen.

Det mulnade på och blev kallt ute men vi fick en liten stund ute i alla fall.


Erik kikade förbi och satt ute på altan och pratade med Maria om någonting jag inte begrep ett skvatt av.

Det var tycligen om något datorspel som är på modet nu.

Vad är det för fel på Kungen och Spindelharpan?


Nu funderar jag på om jag ska orka ta mig ut och köpa nya glödlampor till bilen.

Det känns småjobbigt och en stund på soffan med ljudboken lockar.

Av någon anledning har jag fått ont i händerna och tårna igen, kanske väderomslag.


En kopp kaffe så ska jag fundera på vad jag ska göra.

Av Jan Sandström - 11 juni 2014 10:17

SVT 1, 14:00--15:50 Remember Me (2010)

Det verkar vara som vilken dussinfilm som helst och jag satsar nog själv på att sitta en stund ute på altan och läsa boken, eller slipa på pallarna, kanske blir det limning av den första.

Men jag är kanske inte som du som kanske vill se den här filmen.

 

Handling:
Tyler blir misshandlad av en polis och får reda på att polisens dotter Ally går i hans klass. Han börjar träffa henne, till en början som en hämnd, men riktig kärlek uppstår. Det visar sig att båda har hemska familjetragedier att hantera och till sist blir Tyler tvungen att berätta sanningen för Ally.

 

 

Info från http://tvprogram.nu

Amerikansk långfilm från 2010. Tyler lever ett rotlöst liv och släpper ingen inpå livet. Kärlek står långt ner på hans lista - tills han träffar Ally. Hennes mod och spontanitet inspirerar Tyler att släppa efter och tillåta sig att känna lycka och mening med livet. Men både Tyler och Ally bär på hemligheter som snart kommer att ställa deras förhållande och kärlek på hårda prov. Regi: Allen Coulter. I rollerna: Robert Pattinson, Emilie de Ravin, Pierce Brosnan, Martha Plimton, Chris Cooper, m.fl 5.1-ljud HD

 

Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

 

Av Jan Sandström - 11 juni 2014 10:02

Onsdag den 11/6.


Igår var jag ut och handlade med Peter o Anna, slipade lite på pallarna och lite annat pyssel här och där.


Inatt sov jag faktiskt riktigt gott.

Missförstå mig inte för värken finns där och här mer eller mindre.


Idag, måste skaffa ett par glödlampor till bilen, de jag köpte tidigare visade sig vara en aning för stora.

Knäppt att det inte framkom på förpackningen hur stora de är.


Eljest tänker jag fortsätta göra det jag inte hann med igår, att inte göra någonting.

Jo sitta ute på altan med kanin och fåglar ute och läsa boken.


Ingers plantor växer och frodas och här är några bilder från oss.

         

Vad var det där, jo med en geologistuderande i familjen och en fru som gillar stenar så fins det sådant lite här och där men det kan bli ganska fint på rätt ställe.


Men vädret då, jo just nu 19,6° i skuggan ute på altan.

Väderstationens Aktuella värden:
2014-06-11 10:00:05

Temperatur: 19,0 °C
Lufttryck: 1009,8 hPa och Falling
Luftfuktighet: 70 %
Vindstyrka: 3,4 m/s från SSE,
i byarna 4,8 m/s
Kyleffekt: 19,0 °C
Inne hos oss. Temp: 20,9 °C Fukt: 52 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 1,2 mm
Månaden: 3,3 mm
Året: 175,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
19,0 °C
Klockan:
09:58
Temp - Max:
21,8 °C
Klockan:
12:44
Temp - Min:
6,1 °C
Klockan:
02:54
Temp - Min:
8,8 °C
Klockan:
23:58
Lufttryck - Max:
1011,7 hPa
Klockan:
00:26
Lufttryck - Max:
1011,6 hPa
Klockan:
22:14
Lufttryck - Min:
1009,7 hPa
Klockan:
09:56
Lufttryck - Min:
1006,1 hPa
Klockan:
00:08


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:21
Sol ned: 22:58
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:37 tim:min
Morgondagen: There will be 3min 17s more daylight tomorrow
Måne upp: 20:05
Månfas:
Växande gubbe
Moon

Måne ned: 02:03






Och så här ser den vanliga trädgårdsbilden ut.  


Nu ska jag kolla vad det är för matinéfilm idag, det kommer i nästa inlägg.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards