jans

Alla inlägg den 16 juni 2014

Av Jan Sandström - 16 juni 2014 21:32

Jag har aldrig haft problem med att barnen flyttat ut men när jag funderar på att låta fåglarna och kaninen få ny ägare då blir det svårt.

Vi har varit och tittat på ett eventuellt nytt ställe och visst såg det fint ut

 

Där fanns redan flera parakiter och undulater MEN, de bor tillsammans med hönor och kycklingar, ja inte i samma bur/voljär, men ute i laggårn.

Nu sa de att fåglarna tittas till ganska ofta men jag tror Hugo skulle känna sig ensam han som är så människokär av sig.

Jag tog lite video men svårt att få focus genom gallret, en snutt på 15 sekunder har jag då.

Den vitgula till höger ser och är tilltuffsad då den blev hittad just då några kråkor höll på att plocka den inför deras middag.


Jag tror det kommer att bli bra bara hon får rugga och nya fjädrar växer ut.

Det här boendet har vi sagt att det blir plan B.

Vi ska annonsera på annat sätt framöver för att nå andra spekulanter.


Som sagt, jag har beslutsångest och separationsångest men nu gör jag straxt som Ingers blommor.

 

Jag går isäng och drar täcket över mig för det ska visst bli kallt inatt.

Då får jag troligen Gunnar hos mig i sängen och det säger jag inte nej till.


Fågelflytt kan få vänta ett tag till då det inte blir kritiskt förrän till hösten.


Nu är kaffet uppdrucket, kameran tömd och då återstår att lägga fåglar och kanin men det tar inte mer än några minuter att få in alla i burarna om de inte sitter där redan.


Vi ses imorgon om allt går väl under natten. Man kan ju bli träffad av en meteorit.


Godnatt.

Av Jan Sandström - 16 juni 2014 09:32

SVT 1, 15:00--16:30 Svenska Floyd (1961)

Idag blir det nog ingen film för mig fast det beror mycket på väder och vind.

Eljest kanske det här var en kul film även om den har ett sporttema.

Handling:
Svenska Floyd - kallad Flosse - anländer till hotellet Casa Carina vid italienska Rivieran för att tillsammans med sin tränare förbereda sig inför matchen om världsmästartiteln mot Jack Killer Jonsson. Den första Flosse får upp ögonen för är Lollo, en italienska som sjunger på Casa Carinas nattklubb. Flosse är träningslat och försöker på alla tänkbara sätt undvika fysisk ansträngning. Han träffar Lollo på stranden och följer henne sedan troget. Vincent Mitella, som är boxningspromotor, ser inte ...Mer
Logotyp: Svenska Filminstitutet

Svensk Filmdatabas

Av Jan Sandström - 16 juni 2014 09:20

Måndag den 16/6


Igår, en lagom skön dag, var taxi åt Ö-viksbor som skulle till flyget, samt att jag tar hand och sköter om deras bil när de är bortresta.

Pysslade och gjorde reklam för Anneli Vigrens nya CD och annat småpyssel här hemma som kaffedrickande och korsordslösande men även läsning i boken, givetvis utomhus när vädret var fint.


Sov gott inatt fast jag hade sällskap av katten, men till en början när även Inger delade säng blev det lite för trångt för att vara skönt, det blev för varmt helt enkelt, men Inger kröp över till sin säng till slut och kvar var Gunnar.


Idag, småpyssel. Kanske kan det bli en tur till Flurkmark och kika på om jag godkänner en ny ägare av mina nymfparakiter.

Frukosten har vi intagit ute men idag var det inte riktigt varmt och skönt.


Med en temperatur på 11,9° är det svalt med frukost ute fast det gick fint ändå.

Temperaturen är på altan i skugga på nordsidan och vinden är nordlig, vi satt på sydsidan.

Man kan ju trösta sig med att det är soligt och fint.

Väderstationens Aktuella värden:
2014-06-16 09:30:05

Temperatur: 13,0 °C
Lufttryck: 999,9 hPa och Rising
Luftfuktighet: 52 %
Vindstyrka: 2,9 m/s från NNE,
i byarna 4,1 m/s
Kyleffekt: 12,1 °C
Inne hos oss. Temp: 20,3 °C Fukt: 40 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 8,4 mm
Året: 180,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
13,5 °C
Klockan:
07:46
Temp - Max:
22,0 °C
Klockan:
13:07
Temp - Min:
9,5 °C
Klockan:
05:32
Temp - Min:
3,1 °C
Klockan:
02:51
Lufttryck - Max:
1000,1 hPa
Klockan:
08:44
Lufttryck - Max:
1005,2 hPa
Klockan:
00:03
Lufttryck - Min:
999,0 hPa
Klockan:
01:57
Lufttryck - Min:
999,5 hPa
Klockan:
23:51


Dagens sol och måntider.

Gryning: -----
Sol upp: 02:15
Sol ned: 23:05
Skymning: -----
Dagsljus: 24:00 tim:min
Dag längd: 20:50 tim:min
Morgondagen: There will be 1min 53s more daylight tomorrow
Måne upp: 23:58
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 07:26

Så här ser det ut i trädgården, jag kom på att jag hade styroformskivor som köptes till vindsluckan men även till stugan och dessa ställde jag runt växthuset som tillfällig isolering.

 


Inger ledig idag så snart blir det förmiddagskaffe, hon envisas med att dricka te men först skulle vi jobba en del.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards