jans

Alla inlägg den 18 juni 2014

Av Jan Sandström - 18 juni 2014 20:08

...men inte som i lyxfällan.
Hur    kan man hamna och ställa till det så som de gjort.

Inte ha mat till familjen eller pengar till hyran och så går man och köper en ny dammsugare, för 42 000:-

 

 

Av Jan Sandström - 18 juni 2014 20:06

...medan tid är, det är det jag alltid har sagt.  


Av Jan Sandström - 18 juni 2014 16:06

NÄR ska de lära sig borta tänderna i reklamfilmerna?

De rör ju bara borsten runt runt på två framtänder och ingen tandkräm på borsten.


Och så tror de att man ska lockas av att köpa just deras borste eller kräm.


Säger som Balo, Strörtlöjligt.

Av Jan Sandström - 18 juni 2014 14:22

Den här filmen "Harry bit för bit" var inte mycket att se, bara en massa skrik, porr och skrän.
Typiskt Amerikanskt gissar jag med alla problem och psykatriker men jag har slutat se, tror jag intar soffan med boken istället eller om jag går ut, det är 17° i skuggan men frågan är om det är lä någonstans.

Kanske ut med en till kopp kaffe och en smörgås med makrill i tomatsås.

Av Jan Sandström - 18 juni 2014 13:13

Att katten är kelsjuk förstår man ju, det är ju så av naturen, eller är de det.


Kaninen fyller ju 8 år idag så han fick en hel morot.

 

Han bara nosade på den och skuttade vidare till garagedörren som han kraffsade på för att komma ut dit.

Det finns ju så mycket att kika på där ute och krypa under, mellan och över.


När han inte fick skutta ut dit igen så kom han till mig för att bli kliad.

Helst skulle han nog vilja komma upp i mitt knä eller ligga på min arm.

 

Så fort jag ägnar mig åt Bosse så ska Hugo vara med och att plocka bland mina korta skäggstrån är tydligen roligt, eller gott

 

men många gånger kan det göra ont för det känns som att han drar ut skäggstrån.

 

Jag får i alla fall finga pussar av han och är han på humör får man en riktig tungkyss   

 

Bosse gömde sig mellan mina ben och kittlade mig med sina morrhår.

 

Pelle är nyfiken och intresserad av att få vara med han också men vågar inte riktigt ta steget fullt ut, Nisse fick jag ingen bra bild på där han satt ovanför buren.

 

Han kom i alla fall med på bild när jag gav Hugo en puss på huvudet innan jag gick in i dushen.

 

Nu har jag gjort kaffe innan filmen börjar.

Det blåser och har regnat lite men inte så skönt att jag vill sitta ute.



Av Jan Sandström - 18 juni 2014 12:19

Ser att Bosse fyller 8 år idag.
Det måste firas och jag tror han ska få en morot dagen till ära.

 

Av Jan Sandström - 18 juni 2014 11:56

Jag gjorde en sökning på nätet med orden kanin och umeå och valde bilder för jag tänkte att nog borde Bosse komma upp så som jag spridit bilder av honom.

.

Scrollade nedåt med massor av kaninbilder men även annat kom upp tills jag hajade till.  

Jo Inger dök plötsligt upp på en bild på andra raden andra bilden.

Tydligen har sökmotorn hittat vår sida och bara tagit en bild av alla som finns på den.


Nä lite lunch och sedan surfa vidare och se om jag hittar någon som vill ha en kanin med tillbehör eller tre fina nymfparakiter.

Jo jag vet att jag börjar bli tjatig med mina husdjur.

 

Av Jan Sandström - 18 juni 2014 11:07

SVT 1, 13:30--15:05 Deconstructing Harry (1997) eller "Harry bit för bit" som den kallas på svenska

Tja det kanske blir en stund framför apparaten men allt beror ju på vädret och om jag får besök av någon.

Filmen kan vara sevärd, jag vet faktiskt inte då jag inte sett den tidigare vad jag kan påminna mig.

 

 

Bilden kommer från thepiratebay.se


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards