jans

Alla inlägg den 24 juni 2014

Av Jan Sandström - 24 juni 2014 21:41

Det har varit riktigt roligt här i kväll med 7 tjejer som pratat på men samtidigt skönt när de åkte.
Det är nu man märker att det blev så tyst.
Två av dem fick jag med i badet som hade perfekt temperatur.
Jag orkar ändå inte göra Inger sällskap i ett till bad.
Nu är jag helslut.

Av Jan Sandström - 24 juni 2014 18:13

Hemmafrun som skulle börja på husmorsgymnastik hade sån otur att hon snubblade första gången o satte sej i spagat på golvet o kom inte upp.
Dom andra försökte hjälpa henne upp men fick inte loss henne så dom kallade på vaktmästaren som kom o försökte men det gick inte.
Vaktmästaren sa åt henne att ta av sej på överkroppen och när han skruvade på hennes bröstvårtor skrek dom andra:
- Vad fan gör du??
- Jo, sa han, om jag skruvar här uppe så blir det blött där nere o då kan jag putta henne till golvbrunnen o där släpper vacummet!

Av Jan Sandström - 24 juni 2014 17:55

Jag åkte in och bytte spikpistolen på Jula och nu återstår att se om den här slår in spiken bättre.


Men på väg in kom en bil snabbt bakifrån på 100-sträckan och lade sig som en släpvagn bakom mig.

En ung tjej ivrigt fipplande och pratande i mobilen satt bakom ratten.

När det blev fritt att köra om så låg hon fortfarande kvar och lika nära fastän jag lättade på gasen till 10 under gränsen låg hon kvar.

Skönt nog svängde hon in till Tavelsjö.

I Hissjö hae de fartkontroll och bilen bakom mig vinkade de in för han kom lite för snabbt ifatt mig där det är 50.

På väg tillbaks stod de fortfarande kvar och skrev ivrigt i ett block vid en bil som stoppats.

I utgången av Hissjö mot Tavelsjö till stod ännu en polisbil med alla blå ljusen blinkande efter en bil de kört ifatt och stoppat.


Bra att de står efter vägarna och nu är det väl några som kanske eller förhoppningsvis lärt sig att lätta på gasen.

Eller är det så att det är för billigt att köra för fort.


Nu är en massa "tanter" här och äter Ingers mat och dricker min öl   

 

Jag ska bara dricka upp kaffet och gå till väggbygget, ska åtminstone plocka ihop lite verktyg och så måste jag sköta om badtunnan så att det är varmt skönt vatten till de som vill bada.

Av Jan Sandström - 24 juni 2014 13:17

Köpte ju en större spikpistol i våras men den fungerar dåligt.

Orkar inte ens slå in en 60 mm spik då den ska klara 90 mm.

Fast tryckluften är fulladdad orkar den inte.

Så det blir in till stan i morgon och försöka byta den på Jula.


Jag märkte att det var lite konstigt med den när jag först provade den i stan och den såg inte helt ny ut.

Kan det vara så att någon lämnat igen den och butiken bara ställer ut den på hyllorna igen.


Och nej inte ens med kompressorn i stan skjöt den in spikarna helt och hållet utan jag fick spika in dem sista centimetern.

Av Jan Sandström - 24 juni 2014 09:23

Tisdag den 24/6 och GRATTIS BRORSAN.
Min bror Jerry blir 65 idag.

Igår strulade vi hemma innan vi åkte ut till Bådagrundet 53 (ut mot Skeppsvik) som Anders var intresserad av.
Stugan var i och för sig skapligt fin men en helt galen planlösning, bl.a fick man gå ut för att komma in till toaletten, men duschen fanns inne.
Men så hade stuggrannen klagat på några träd som skymde solen och efter samtal till ett av barnen till 53:an skulle han få ta ned det eller de träden.
 
Bara det att han kalhögg hela tomten på alla stora fina träd, kvar fanns mindre skräpträd, höga stubbar och några stora rishögar till den ev. nya ägaren.

   
Det blev nog en hel del timmer om man ser på storleken på stubbarna och antalet.
Något som skulle ha varit bra att ha för Anders och renoveringar.
Det minsta man skulle begära är att han även fick stubbryta eller fräsa bort dem och ta hand om riset men det blev väl för jobbigt och kostsamt.

Inatt sov jag lite oroligt och dåligt för jag har ont i händerna.

När jag är inne på timmer fick vi se det här hos oss när vi kom hit till paradiset.
 
En björk som knäckta mitt på men den stod ändå på vår avverkalista då den inte var helt frisk,

 

och vi hade tydligen rätt i det.
Tids nog får jag dra dit en skarvsladd och ta ned resterna men först på listan står västerväggen och ny panel på den.

Idag, först fukost som vi intar inne för det är bara 11 graderoch blåser, men tursamt nog nordlig vind så vi har delvis lä.
Sedan blir det jobb ute.
I eftermiddag kommer jobbarkompisar till Inger hit för mat och bad i tunnan, kan jag hoppas på att de badar nakna ;-)

Idag gick det segt att skriva men jag kom på att jag fick ett mejl från Telia om att telefonen skulle startas om idag.

Jag får väl se om det blir något elände eller jävulskap.

Det brukar bli det.


Godmorgon.


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards