jans

Alla inlägg den 26 juni 2014

Av Jan Sandström - 26 juni 2014 22:41

En timme drygt i badtunnan gör en mör, och ren.
Nu blir det gott med en stor mugg kaffe, sedan sova gott.

I morgon ska vi in till stan.

Av Jan Sandström - 26 juni 2014 16:12

...om telefonnummret till hennes chef.

Nu orkar jag inte längre så jag måste be henne ta tillbaks Ingers semester.

Och att inbilla sig att man kan hålla hennes takt är inte ensl lönt att tänka på, nu är hon ute och gnor i skogen där hon plockar ris.

Eljest har hon bistått mig med väggbygget.

 

Jag har jobbat som plåtslagare och fixat ihop några bleck och det är kul att arbeta med plåt.

Har även skruvat dit musband längt ned på väggen så att inte mössen kan klättra upp mellan brädorna.


Några som verkligen gnor och står i är småfåglarna med ungar i holkarna.

Ut och in i ett och ett saligt pipande efter mer mat från ungarna.

I år har vi talgoxar i holken här vid altan och jag tror de kommer med mat varannan minut hela dagen, men på natten får föräldrarna vila ett par timmar.


Nu vill Inger veta vad Kummel kan vara med ett annat namn, jag har ingen aning så det blir väl att fråga Internet.


Hej så länge.

Av Jan Sandström - 26 juni 2014 11:49

...det väl bli fart på spikpistolen.

Men jag har märkt att ohyra dras till pysande tryckluft.

Av Jan Sandström - 26 juni 2014 10:23

Torsdag den 26/6


Paradiset har sina små    men de är svarta och suger blod, mygg och knott heter de i vanliga fall.

Men visst ser det inbjudande ut att få inta frukosten så här.

 

Tyvärr kom det några mörka moln drivande och skymde solan och då blir småkrypen ivriga.

Tacksamt är att vi har småfåglar i nästan varje holk och det är runt 15-20 st. och flugsnapparna sveper runt mellan oss och kniper småkryp så det står hett till.

Det kan inte vara lätt att vara insekt här.


Igår jobbade vi men det hann även bli två bad, det första var skönt men Inger tyckte 32-33 grader var lite för kallt och jag tyckte det senare med 38 grader var lite för varmt, men ändå så skönt för kroppen.


Jag sov gott inatt och Inger väckte mig klockan 9.


Idag mer jobba, ska se om jag kan trimma tryckluften så den håller aningen högre tryck.

Den har för stort spel mellan max och minimum, alltså den sjunker för mycket innan den slår på igen.

Sedan ska vi försöka få upp sista reglana uppe vid nocken och runt en lucka.

 

Anders, Så här långt hav i kommit på väggen..


Kanske blir det tid att åka och se på en stuga Anders är intresserad av eller så blir det någon annan dag.

Min kropp säger att jag gärna skulle åka iväg istället för att klänga på en stege.

Vi måste hur som helst höja upp ställningen ett eller två steg så att man kommer åt upptill.


Eljest förflyter dagarna som vanligt här, jobb jobb och kaffe kaffe i blandad ordning.

Men idag känns det motigt att börja göra någonting.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards