jans

Alla inlägg den 28 juni 2014

Av Jan Sandström - 28 juni 2014 16:20

Speciellt efter västerväggen när solen ligger på.
Men nu tar vi långrast efter att vi fått klart runt och under fönstret.

Även ovanför har jag fått dit brädor.

Av Jan Sandström - 28 juni 2014 12:12

Vissa jobbar och står i.

Men måste de köra när vi är här på semestern ;)

Här sitter vi och tar paus.

Av Jan Sandström - 28 juni 2014 09:09

Lördag den 28/6

Jag ser dåligt på skärmen i solljuset ändå har jag en matt skärm med bra ljus, så bortse från stavfel och andra konstigheter.


I morse klockan 6 hade vi frostvita ängar runt stugan.

   

Igår när vi fvar ned till stan så hann Larssons slå ängarna så det missade vi.

Men det går rysligt fort nu för tiden med dagens maskiner, frågan är vad utvecklingen kommer med härnäst.


I går kväll såg vi något som rärde sig ute på ängen och jag är säker på att det var en albatross fast Inger påstår att det var en mås.

Jag tror ändå att jag har rätt ;-)

 


Som jag sa åkte vi in till stan och ordnade med lite av varje, kollade räkningarna, städade ankdammen, blommorna vattnades fast gurkorna hade frusit sa Inger, jag plockade ihop lite verktyg och annat som kanske behövs här.

Sedan hämtade vi Anders och åkte ut till Holmsund där vi tittade på en stuga han funderar på att ha som permanentboende.

Den såg riktigt fin ut och är fullt färdig att flutta in i.

Märk väl att vi badade INTE igår kväll utan tog det lugnt inne och såg på TV.


Inatt .hade jag jävulskt ont i händerna, det kommer någon timme efter att jag lagt mig, jag vaknar efter någon timme med värk och sedan går det i vågor, somnar och vaknar sedan efter en kvart tjugo minuter med mer värk och så håller det på några timmar, jag vet inte hur mycket voltaren jag smorde in, säkert ordentligt över rekommenderad maxdos.

Men jag somnade till slut och sov till slut.


Idag ser det ut att bli en fin dag, vi sitter på frukostplatsen och det är riktigt varmt här men i skuggan är det inte mer än 12-13 grader.


Jag hörde något om att idag ska väggen göras klar och undrar vem som ska göra den.

Är det någon som känner sig hugad så kom gärna och hjälp till, men det är inget måste.


Nu är frukosten intagen och jag ska kolla min facebook innen det blir korsord.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards