jans

Alla inlägg den 19 juli 2014

Av Jan Sandström - 19 juli 2014 22:27

Jo jag vet att det är lördag men när man blir gammal blir man trött :-)


Åskan gick här i flera timmar men till slug gav den sig.

Då tog vi bilen och åkte till Vindel-Ånäset där vi hälsade på goda vänner.

Men vi skulle ha åkt dit tidigare för DÄR hade åskan gått.

Av någon anledning går alltid åskan hårt där borta.


Hem körde vi genom Kryckeltjärn men vi fick inte se några hjortar som ska finnas i ett hägn efter vägen.

I vindeln tänkte vi köpa korv men OKQ8 hade stängt så vi körde hem igen och stekte ägg till mackor.

Jag har gjort upp eld i badtunnan så snart blir det ett bad till innan det blir sängen.

Dimman ligger tät över ängarna efter dagens regn och det är 18 grader varmt ute.

 

Nej det är inte min eldning som orsakat dimman.


Jag återkommer med mer i morgon.

Av Jan Sandström - 19 juli 2014 16:51

Nu åskar det ganska regält på andra sidan berget.

Men jag ser att datorsidan inte sätter ut utan missar med flera kilometer på lokaliseringen var det blixtrade.


Av Jan Sandström - 19 juli 2014 15:22

Men nu går åskan här en bit söder om oss.

Sitter och kollar via åsksidan men jag undrar om den bara registrerar markkontakt för det är långt ifrån alla smällar som registreras på sidan.


Tidigare var bromsen väldigt envis och blodtörstig så jag fick en idé.

Om jag ställer ut den där golvfläkten på högsta hastighet så sugs insäkterna in i den och tjoff, tjoff, tjoff så delas den upp.

Då kan jag sälja dem till en bilfirma för det har ju blivit bromsskivor   

Av Jan Sandström - 19 juli 2014 12:11

Men inte här ännu.
Ser däremot att den går lite överallt i Finland.

Det blev kallt vatten och sedan en dusch.

Av Jan Sandström - 19 juli 2014 12:05

Ska bara limma den andra så får måleriet ta över.

Men först kaffe, 4:e muggen. Eller så ett snabbt dopp i tunnan.

Av Jan Sandström - 19 juli 2014 09:03

Via mobilen så det blir kort.

Hade ont igår, inatt och idag.

Strålande morgon med frukost på frukostplatsen.
Datorn ligger på laddning.
Inger plockade blommor på gräsmattan till bordet.

18 grader och vindstilla men högt där uppe blåser det.

Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards