jans

Alla inlägg den 6 september 2014

Av Jan Sandström - 6 september 2014 20:28

Visst är de söta när de ligger och sover intill varandra.

 

Men Tristian är ändå sötast.

 

Fast Trassel är också söt helsvart som han är.



Här hemma så grillade vi en, eller fyra köttbitar men vi åt bara två med potatissallad och grönsallad till.

Frågan är hur min tarmkatarr klarar av maten, men gott var det och vanligt kallt kranvatten till är gott.

När vi ätit såg jag månen stiga upp bakom träden och kunde inte låta bli att ta en bild till av den.

 

Fast den ser likadan ut som alla andra foton av den.


Nu är Ingers te klart så då ska jag gå ut med en kopp till henne som sitter inlindad i en pläd och läser.

Jag ska se vidare på Morden i Midsomer när reklamen är slut.


Av Jan Sandström - 6 september 2014 18:08

Och då menar jag inte filmen med Björn Skifs utan att vi skulle sätta upp en skärm på väggen hos Maria.

Ena skruven på baksidan av apparaten tog inte fast så vi fick åka hem hit och hämta lite material som plåtskruv, epoxylim och monterintstejp.

Så nu sitter den på väggen men dator inkopplingen får Maria göra själv liksom inkopplingen av högtalarna.


Jag kom hem för ett tag sedan och nästan samtidigt med Inger så vi har hunnit med en kopp ute på altan och Hugo har fått komma ut i kvällssolen.

Jag har lite svårt att förlika mig med att det här kan vara sista kvällen med han i huset.

Det kommer att bli ett stort tomrum i mitt hjärta.

Av Jan Sandström - 6 september 2014 10:32

Lördag den 6/9


En tragisk morgon för några då deras hus brann upp inatt.

http://www.vk.se/1269401/hyreshus-brann-i-umea

och det värsta är att det verkar som att det är en anlagd brand för polisen har gripit en man som misstänkt för grov mordbrand.

Nog är det väl ändå själva fan att vissa inte kan sköta sig i samhället.


Själv mådde jag dåligt igår kväll, misstänkte att jag åkt på matförgiftning för jag mådde illa.

Men det verkade som om det bara var något som bidrog till växthuseffekten för det jäste i magen och ut kom luft.

Jag rapade och fes efter att ha rensat proppen men kallsvettades och orkeslös.

Efter att ha duschat sittandes på en pall lade jag mig på soffan under en pläd och lyssnade på ljudboken och när Inger kom hem vid 22 kändes det bättre, men inte helt bra.


Inatt har jag sovit om än lite oroligt, låg långa stunder vaken eller småslumrande och tidvis med en katt hos mig.


Idag, har ätit frukost ute på altan och läst tidningen och Gunnar är kelsjuk och vill bara bli kliad, vilket han blivit.

Ska iväg till Maria och bistå med en grej hon bett om. Tror jag ska fråga Erik om hjälp om han inte jobbar.
Fick SMS av Maria att hon först behöver ut och handla något.
Det är tydligen inget tyngre jobb så jag kanske klarar av det (orkar).

Jag ska i alla fall äta en tallrik havregrynsgröt innan jag gör något men först ska jag städa hos Hugo och Bosse.

Bosse löser päls just nu så jag får dammsuga två gånger om dagen då allt blir ludet i hans bur.

Fast han (och Hugo) har hela hallen att visstas i sitter de förvänansvärt mycket inne i sina burar, ja Bosse brukar ligga och sova i sitt lilla hus.

Ska jag klara av att lämna bort Hugo i morgon, det känns sorgligt men det gick fint med Nisse och Pelle, de har det förresten bara fint där borta i Flurkmark tillsammans med alla andra men nu håller de inte ihop som tidigare de två enligt nya ägarna.


Vädret är fint idag så egentligen skulle jag skynda mig till Maria och göra bort jobbet för att sedan hem och låta Hugo coh Bosse få komma ut i friska luften.

För just nu har jag 18,2° i skuggan på altan och väderstationens Aktuella värden:
2014-09-06 10:45:04

Temperatur: 22,4 °C
Lufttryck: 1006,5 hPa och Rising
Luftfuktighet: 59 %
Vindstyrka: 1,1 m/s från W,
i byarna 1,7 m/s
Kyleffekt: 22,4 °C
Inne hos oss. Temp: 21,7 °C Fukt: 51 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 354,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
23,7 °C
Klockan:
10:37
Temp - Max:
24,9 °C
Klockan:
14:44
Temp - Min:
5,7 °C
Klockan:
03:58
Temp - Min:
8,8 °C
Klockan:
23:54
Lufttryck - Max:
1006,6 hPa
Klockan:
10:31
Lufttryck - Max:
1008,3 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1005,1 hPa
Klockan:
00:10
Lufttryck - Min:
1004,4 hPa
Klockan:
19:29


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:45
Sol upp: 05:36
Sol ned: 19:37
Skymning: 20:27
Dagsljus: 15:42 tim:min
Dag längd: 14:01 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 24s less daylight tomorrow
Måne upp: 18:23
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 01:25

Jag hade tänkt fota lite tidigare under frukosten men det glämde jag totalt bort när jag satt i korsordens värld.

Men senare idag ska jag väl få iväg några bilder.


Måste gå och skita känner jag   


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards