jans

Alla inlägg den 10 september 2014

Av Jan Sandström - 10 september 2014 20:08

Johan tog en öl på en restaurang tillsammans med sin kamrat Jens, då han plötsligt fick se en vacker kvinna som satt vid bardisken.
Efter att ha suttit och samlat mod i drygt en timme gick han tillslut fram till henne och frågade:
- Har du kanske lust att komma över till mitt bord och prata en stund?
Hon svarade med att resa sig upp och ropa med sina lungors fulla kraft:
- Nej, jag vill absolut inte följa med dig upp på rummet i kväll!

Alla gäster och servitörer i den fullsatta restaurangen stirrade med avsmak på Johan då han slokörat smög sig tillbaks till sitt eget bord, både förolämpad och överraskad.

Ett par minuter senare kom kvinnan över till dem och bad om ursäkt.
- Jag beklagar om jag gjorde dig förlägen, sa hon, - men det är så att jag studerar psykologi och nu håller jag på med en undersökning av hur olika människor reagerar när de utan förvarning försätts i generande situationer.

- Det var det fräckaste jag har hört! ropade Johan så högt att det skrällde i hela restaurangen. - Två tusen kronor för en halvtimme?!!   

Av Jan Sandström - 10 september 2014 19:12

Det bidde ingen film för mig idag.

Maria och Mona kom förbi, Maria med en massa svamp hon plockat och sedan ville de ha skjuts ned på stan och universitetet där jag lämnade dem.

Sedan åkte jag tvärs över stan till Grubbebiblioteket där jag hämtade en bok jag beställt.

Övrig tid har jag suttit ute och fipplat med Ingers nya mobiltelefon.

Kan bara säga att det är jobbigt med ny telefon men jag skulle vilja ha en med större skärm.   


Nu är jag trött. less och slö.

Inte har jag heller kommit ihåg att äta middag. Det får bli en macka istället, orkar inte laga någon mat.

Av Jan Sandström - 10 september 2014 09:41

SVT 1, 14:50--16:15 I skuggan av ett tecken, Ministry of Fear (1944)

 

Jag får nog inte tid att se den förresten lockar nog det fina vädret till kaffe och korsord ute på altan men jag ska prova att spela in på min HTPC.

 

Matiné: I skuggan av ett tecken - SVT1
(Ministry of Fear) Amerikansk långfilm från 1944. Stephen Neale har just släppts ut från psykhemmet när han dras in i en komplicerad spionhistoria. Filmen utspelar sig i London under andra världskriget och är baserad på en bok av Graham Greene. Regi: Fritz Lang. I rollerna: Ray Milland, Marjorie Reynolds, Carl Esmond, Hillary Brooke, Percy Waram, m.fl 4:3-format

 

 

Av Jan Sandström - 10 september 2014 09:24

Onsdag den 10/9


Igår städade jag upp lite efter fåglarna och pysslade med lite av varje.

Kapade ett hyllplan och åkte upp till Hugo där det skulle ligga under hans bur så den står stadig.

Fick kaffe och gosade med Hugo.


Sov riktigt gott inatt utan att ha fått någon Gunnar i sängen.


Idag blir det kanske som igår, lite småpyssel här hemma.

Hämtar Inger sin nya telefon blir det kanske att iordningställa den, men bara kanske.

Sätter den då på laddning som man ska göra med nya grejor.


Det är fint väder med klarblå himmel och solsken.

Just nu 15,9° på altan och väderstationens Aktuella värden:
2014-09-10 09:30:05

Temperatur: 19,1 °C
Lufttryck: 1004,8 hPa och Rising
Luftfuktighet: 79 %
Vindstyrka: 2,2 m/s från N,
i byarna 3,7 m/s
Kyleffekt: 19,1 °C
Inne hos oss. Temp: 21,1 °C Fukt: 56 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 354,3 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
19,5 °C
Klockan:
09:21
Temp - Max:
19,3 °C
Klockan:
12:09
Temp - Min:
12,0 °C
Klockan:
04:26
Temp - Min:
7,5 °C
Klockan:
05:32
Lufttryck - Max:
1005,1 hPa
Klockan:
09:26
Lufttryck - Max:
1002,9 hPa
Klockan:
00:17
Lufttryck - Min:
1000,9 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Min:
999,2 hPa
Klockan:
13:53


Dagens sol och måntider.

Gryning: 04:58
Sol upp: 05:48
Sol ned: 19:23
Skymning: 20:12
Dagsljus: 15:14 tim:min
Dag längd: 13:35 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 22s less daylight tomorrow
Måne upp: 19:27
Månfas:
Avtagande gubbe
Moon
Måne ned: 07:47

Det är mysigt i trädgården med alla höstfåglar som behöver äta upp sig inför vintern.

 

och en filmsnutt på 2 minuter med fåglar och kvitter.

Lite rörig och skakig då jag höll kameran med en hand och annat i den andra.


Men visst är det mysigt med liv och rörelse i trädgården.

Jag bara älskar småfåglarna. Måste kanske iväg och köpa lite frön och jordnötter till dem, säg 100 kg nötter och 200 kg solrosfrön.

Det skulle säkert räcka till min födelsedag den 29:e oktober   


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards