jans

Direktlänk till inlägg 20 september 2014

Godmorgon från paradiset.

Av Jan Sandström - 20 september 2014 09:24

Igår monterade jag ihop min 60-årspresent från Inger.

En väderkvarn men snurrfoten vi köpte till var till en annan större modell så jag fick modifiera den lite för att passa.


Gunnar var ute hela kvällen efter att ha sovit hela dagen inne men när jag ropade på han då jag skulle bada så kom han ut från skogen.

Så han är kanske inte så långt bort från stugan, däremot är han fundersam på grannens tupp som gal där 50 meter bort.


Inger var bort över dagen så jag fick rå mig själv här med katt och kanin, det gick fint det med.

Jag hann med två bad, det första på lite drygt en timmes längd medan det senare efter 22 bara blev en kvart men skönt det med.


Jag sov skapligt gott inatt men hade känningar i vänster höft med värk som strålade ned i hela benet.

Kan ha varit ischias så jag gick upp och sträckte mig så som en sjukgymnast visat hur man ska göra.

Det lättade och kisse kom in till oss väldigt kelsjuk så då kunde jag slappna av.


I morse var det dimma men inte så tät som igår, kisse har varit ut en sväng och kollat läget, kanske gjort sina behov så nu ligger han på sängen som vanligt och sover..

Frukosten avklarad och jag är inne på påtåren, åsa-Nisse på TV, sprakande brasa i kaminen så kan det bli så mycket bättre.


I eftermiddag ska vi in till stan för att fika hos Maria som fyller 22 år idag, hon bjuder på hembakat så då kan man inte säga nej.

Jag måste ta med den här bärbara knähunden för den envisas med att jag ska uppdatera ett och annat och det vill jag inte föra via mobilen.


Som jag berättade så kom Gunnar in med vad jag tror var en mus som han åt under hemskt knastrande under våran säng, det är inget trevligt ljud att försöka sova under/över.


Med det säger jag bara Godmorgon. igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards