jans

Alla inlägg den 21 september 2014

Av Jan Sandström - 21 september 2014 22:18

Det är grymt irriterande med detta avbrott de gör i filmerna klockan 10.
Man hinner ju glömma vad man såg på.

BTW så regnar det och en blöt Gunnar kom in för en stund sen och åt lite torrfoder.
Det är väl inga möss ute.
Nu släppte Inger ut han och filmen börjar

Av Jan Sandström - 21 september 2014 19:05

Det blev närmate 2 timmar i badet så nu kan man nästan påstå att jag är ren.


Det var så lugnt och skönt i början men så såg jag mörka moln komma drivande från nordost och så hördes ett susande i träden som började vaja och det tvärblåste så gula löv snöade över mig.

Jag fick dra för locket lite mer och använda en liten akvariehåv för att plocka upp löv och björkfrön som ramlade ned i vattnet.


Tursamt nog fick jag sällskap av Inger som övertog rensandet.


Gunnar har nyss gått ut på musjakt igen efter att ha legat inne och sovit hela dagen.

Han ser vi nog inte till förrän senare i kväll eller natt.


Vi ska se film klockan 9 då det är Jack Reacher, jag håller ju på med de böckerna så det kanske blir intressant.


Middagen är klar, brasa i spisen men ölen dricker jag lagom sval.


På återseende.

Av Jan Sandström - 21 september 2014 16:26

Jag har delvis städat förrådet, ut med det mesta och så in med det igen.
Konstigt nog blev det mer golvyta synligt.

Skapligt väder med totalt vindstilla.
Ont i kroppen så nu ska det bli skönt med ett varmt bad i tunnan.

Av Jan Sandström - 21 september 2014 13:40

Inte riktigt men lätt hänt om man inte har koll på väderstrecken.

Vi gick och kollade på den igenvuxna ängen en bit från stugan.
Ganska snårigt och svårt att ta sig fram på sina ställen.
Tänk att när vi köpte stugan 1980 så körde jag bil där bilden är tagen.
Då var det en äng där och en stor lada som nu bara är murkna brädor kvar av.

Filet är uppäten och badvattnet varmt så det kanske blir ett bad innan kaffet.

Av Jan Sandström - 21 september 2014 09:55

Igår körde vi in till stan och fika med Maria och Erik som också var där.

Vi badade i tunnan efter att vi pysslat och sedan lite inspelad TV.

Sov skapligt gott och Gunnar sprang ut och in då vi sover med öppet fönster

Nu sitter vi här med påtår och Gunnar sover på sängen.
Vi ska ut medan vädret är bra och det är 7 grader och mulet.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards