jans

Alla inlägg den 22 september 2014

Av Jan Sandström - 22 september 2014 16:09

Det blev aldrig av att sjösätta båten i år.
Men vi tog en promenad ned till den och förutom att den skulle behöva tvättas ligger den fint på bockarna.
Det kändes att det var nordanvind för där blåste det isande kallt.
Inger hade bakat en äppelkaka så vi gick in till grannen och tiggde te och kaffe.

Det är så kul att de bor här och har småbarn för det hör till med barnskrik när de är ute och leker.
Även tuppens galande tycker jag är mysigt.

Inger gick ut i skogen för att plocka bär och jag hem för att elda i tunnan.
Men jag har också brutit och sågat lite i stubben som ska bort.
Men Rom byggdes inte på en dag, den byggdes på natten.

Nu är tunnan varm så jag ska hoppa i, Inger kommer väl så småningom.

Av Jan Sandström - 22 september 2014 10:07

Jag har inte full koll på filmerna härifrån men tror det går en film som heter Maria från mitten av förra seklet.


Jag kollar TV-programmen från TV:s tablåer.


.Uppdaterat:

SVT 1, 14:10--15:35 Maria (1947)

 

SVENSKT DRAMA FRÅN 1947.Maria som arbetat som hembiträde har just blivit avskedad. I sitt upprörda tillstånd håller hon på att bli påkörd av en lastbil. Chauffören erbjuder henne att följa med honom hem till hans vänner.

I rollerna: Maj-Britt Nilsson, George Fant, Elof Ahrle, Georg Skarstedt, Stig Järrel. Regi: Gösta Folke.

 

Av Jan Sandström - 22 september 2014 09:40

Måndag den 22/9


Fast jag önskar nästan att det varit en morgon från det andra stället för det är kallt i paradiset.

När jag steg upp 6 för att ta medicinen hade vi -3,4 grader utevid regnmätaren på gräsmattan.


Gunnar har bara varit ute korta stunder och övrig tid har han varit kelsjuk i våran säng.

Klappar man inte han med båda händerna så har man en tass på näsan.

Jag har lagt upp en film på Youtube som jag filmade en natt i somras, men kan inte adressen, Kelsjuk Gunnar tror jag den heter.

Nackdelen med att ligga för öppet fönster när det är kallt är detta.

 


Igår jobbae vi, jag plockade i förrådet och Inger tog hand om trädgårdslandet.

Vi gick en promenad bak i skogen och tittade och det finna stigar där, frågan är vilka som går där för inte är det männislor och älgen ser vi inte så ofta.

Men något djur använder tydligen stigen som mynnar ut mitt på ängen bara ett stenkast från stugan, ett stenkast som t.o.m jag skulle orka kasta..

   

Men jag hann med ett bad på närmare 2 timmar, så skönt det var om det inte hade börjat blåsa så häftigt.

Det ramlar ned så mycke löv, barr och frön i vattnet.


Det var film på TV som vi så, Jack Reacher baserat på Lee Childs bok, men vet inte vilken bok.

Gunnar var mer intresserad av vad som hände utomhus.

 


Jag har sovit riktigt gott inatt även om jag hade ont i kroppen när jag lade mig.


Idag var det kallt när vi steg upp, kallt utomhus för inne har vi säkert 19 grader och en sprakande brasa i kaminen.

Men frosten låg kvar i skuggorna.

 

Nu har i alla fall tempen stigit över noll och det kan bli en fin dag.

Jag tror Inger tänkt sig ut i bärskogen och jag vet inte vad jag ska göra, kanske värma på badtunnan.


Igår fick jag en idé, när vi bytte fönster skulle vi satt in en altandörr i duschen så kunde man gå direkt ut och så haft tunnan utanför med en gångbro ut till den. Gärna inglasad   


Nä om jag skulle ta och spara på mobilpotten och sluta svamla här.

Kan göra mig en kopp kaffe.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards