jans

Alla inlägg den 23 september 2014

Av Jan Sandström - 23 september 2014 23:01

Badet är avklarat och filmtittandet.
Vi tänkte gå ut och bada en gång till men vi orkar inte.
Hade det varit stjärnklart kanske det varit en morot men inte nu när det är helmulet

Av Jan Sandström - 23 september 2014 17:29

Vi har stakat ut på ett ungefär var den andra stugan ska byggas och markerat vilka träd som ska tas ner.
Så har vi kämpat med stubben på gräsmattan.
Det är eld i tunnan, jag tog en kopp kaffe medan Inger ladar ved.

Av Jan Sandström - 23 september 2014 09:00

Tisdag den 23/9


Ja vad ska man hitta på att skriva om nu då.


Igår gick vi och kollade båten, och den låg kvar där vi lade den ifjol.

Sedan tiggde vi kaffe hos grannen men bjöd på nybakad äppelkaka.

Inger gick för att hitta bär men det var dåligt med sådant.

Jag gick hem och slet en stund med stubben och slade ned sågkedjan igen.

Efter det tog jag ett varmt skönt bad.

Middag och senare badade vi under stjärnhimlen där vi såg ett antal satteliter och några sjärnfall.

Men jag skulle tända upp brasan innan badet och det strulade så jag höll på att frysa ihjäl innan jag fick eld och kunde hoppa ned i vattnet. Då blev det desto varmare och skönare.


Gunnar sover mer inne nu när det är kallt på natten, vi hade -6,5 grader som lägst men vid 4 ville han ut och de hade vi två grader kallt så jag ställde upp fönstret.

En timme senare ville någon ta livet av mig, det var Gunnar som satt på mitt bröst och tryckte tassen mot näsan så jag höll på att kvävas.

Nu ligger han i sängen och sover gott.


Idag ska vi ta oss an stubben och är vi två kanske det går bättre men tar man en liten rot i taget så till slut så kanske den lossnar.

Jag har funderat på om man inte kan elda upp den, lägga på en påse briketter som man sätter eld på så äter den sig ned i roten.

Fast då startar jag väl en markbrand och så brinner stugan upp.


Det ser ut att bli fint väder idag, om det nu får fortsätta vara så här men det blåser en nordvind, den är vi förskonad från då skogen finns ivägen.

Det är frost på marken men den försvinner så fort solen lyser på den.

 


När vi tidigare gick genom skogen fick jag några bilder på stugan från ett lite ovanligt håll.

 

Visst har vi en ståtlig gran till vänster om stugan, den skulle man fått upp några belysningsslingor i fast vem kommer sig dit upp.

inte jag i alla fall.


Nä nu får det bli det vaniga.

Ut och hämta in mer ved till kaminen och göra en kopp kaffe.


Godmorgon.



Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards