jans

Alla inlägg den 24 september 2014

Av Jan Sandström - 24 september 2014 19:58

Jag vet inte om jag ska ta ett till bad. -4,4 grader och det sjunker sakta.
Det är så skönt inne med en brasa i kaminen och en film på tv.

Gunnar kom in som hastigast för att äta lite och sen ut igen.

Av Jan Sandström - 24 september 2014 18:39

Vi har en inkräktare här i paradiset.


När vi var hos grannen pratade de om en brun katt som setts här och nu fick även jag se den.

Först såg jag bara något litet som försvann bakom frukostplatsen när jag höll på att laga mat.

Trodde frst att det kanske var en ekorre men det mste ha varit kattsvansen jag såg.

Jag sprang efter kameran och lyckades få några bilder men det var först ute på altan när jag pratade med den som katten satt still och kameran fick focus på den.

 

Men man ser teckningen på den.

 


 

Här ser man ansiktet riktigt bra

 


Det jag nu undrar över är varifrån den kommer och hur kommer Gunnar att reagera om de stöter ihop.

Kommer han att jaga bort inkräktaren och kan det innebära att han kommer för långt bort så han inte hittar hem igen.


Nu blev jag orolig igen, kunde inte kattskrället hålla sig utom synhåll från mig.

Gunnar var då inte ute när han passerade oss utan låg på sängen, nu har han i alla fall gått ut han också.


Badet tidigare var skönt och det kanske blir ett till bad senare i kväll.


Av Jan Sandström - 24 september 2014 16:03

...hade Pippi Långstrump och det är nästan so vi också kunnat gömma läskedrycker i björken.


 

Men nu är i alla fall stubben borta.

 

När jag väl fick av roten längst hitåt så lossnade den lätt.

Men det gick åt en hel kedja till sågen då det fanna en hel del sten och grus mellan och insprängt i rötterna.

 

Har Sommar med Ernst på TVn och jag tyckte han också pratade om sockerdricksträd.   


Inger har åkt in till stan, jag har dammsugit och eldat upp badtunnan, alltså eldat så vattnet är varmt så straxt har jag tänt mig ut och ta en skönt bad så kroppen mjuknar upp en del.

Sedan tänker jag se matinefilmen jag spelade in, Kvinna utan samvete heter den.

En gammal svartvit film.


Men jag får nog ta flytkragen på mig ifall jag skulle somna i badet.

Gunnar ligger fortfarande och sover på sängen men snart kommer väl han att ge sig ut och jaga möss.

Av Jan Sandström - 24 september 2014 09:26

Onsdag den 24/9

Tre månader till julafton   


20 år sedan Estonia sjönk.

Jag kommer ihåg att min bror Jerry åkte över med Polisen och när jag såg på TV från olyckan så ringde telefonen och en man sa att han var från Polisen.

Jag satte mig ned och ropade att Inger skulle ta samtalet.

Men Polisen var bara omtänksam som ringde och berättade att Jerry befann sig på en annan båt som då bistod i räddningsarbetet.

Det var nog det värsta jag varit med om i mitt liv, eller en av de värsta sakerna.


Men nu sitter jag här i stugan och har det bra.

Igår slet vi lite med stubben och jag fick ont i händerna.

Innan den så gick vi i skogen och märkte upp träd och var gäststugan ska byggas.

Nu ska Inger prata med sin bror om hjälå med arbetet för det här klarar inte jag av.

Något enstaka träd kan jag nog ta ned men inte de 14-15 st det kan röra sig om.

Sedan ska allt kapas och klyvas.


Gunnar har hittat några favoritplatser här.

Han sover på en stol i hörnet på altan.

Han sitter och spanar ut över ängen från trädgårdsbordet. 

 

Om han inte bara sitter och njuter av eftermiddagssolen, men visst är han fin våran kisse.


Inatt var det kallt och jag hade fel igår när jag påstod att det var mulet, det var det under första badet vi tog men när jag gick ut och kollade innan vi gick isäng var det helklart och kallt men vi orkade ändå inte bada.


Gunnar väckte mig vid ½5 och ville ut så jag släppte ut han och öppnade fönstret och jag tror han kom in med något byte en timme senare för jag såg att han stack ut underifrån sängen och ut igen.

Vid ½7 kom han in och lade sig i våran säng.


Det ser ut att bli fint väder idag

 

Solen skiner och det är frost i gräset.

 

Vi hade -7,4 grader inatt och nu är det +2,4.


Vi sitter nog inne ett tag till innan det blir utearbete.

I eftermiddag åker Inger in till stan där hon ska vara ett par dagar då hon jobbar.

Jag stannar kvar här och får semester.


Godmorgon.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards