jans

Alla inlägg under september 2014

Av Jan Sandström - 19 september 2014 20:11

En timme blev det och då är man lagom uppblött och mör men skönt.


Gunnar satt länge och spanade i gräser men sedan drog han iväg någonstans.

Frågan är om han kommer in någon gång för han låg och sov på sängen till kvart över sex, hela dagen har han legat och dragit sig.


Men det känns lite säkrare i kväll att han vet var han nu bor någonstans.


Nu blir det lite TV-tittande innan det kan bli ett bad till innan sängen.


Av Jan Sandström - 19 september 2014 19:36

Varmt och skönt i vattnet och Gunnar sitter och kollar efter möss i gräset.

Nu väntar jag bara på att Inger ska komma.

Av Jan Sandström - 19 september 2014 16:48

Jag fick en väderkvarn av Inger för ett tag sedan och nu har jag monterat ihop den.

Men det blev även ett impulsköp i form av en vindflöjel.

Bara det blåser lite så de sätter fart ska jag ta en video på den.

Av Jan Sandström - 19 september 2014 08:46

Fredag den 19/9


Och kan man kalla det för paradiset.

 

Det var och är ganska tjockt ut men nu är det ändå inte som inatt.

Jag tror inte man såg altanstolparna 3 meter bort.


Men igår åkte vi till stugan och hade med både katt och kanin.

Resan gick fint och de höll sig lugna i sina transportburar.

Här tror jag att Gunnar trivs, att få springa runt och jaga möss som han gjorde igår kväll och när vi låg i badtunnan höll han sig runt omkring oss.

Det kanske går fint ändå att ha han här.

Senare på kvällen när vi gick isäng hade han lagt sig på en trädgårdsstol ute på altan.

Men senare på småtimmarna kom han smygande in genom fönstret och kröp upp till oss i sängen.


Jag har sovit skapligt gott men haft ganska ont i händerna och det skyller jag på ovanligt mycket mobilfipplande jag haft för mig sista dagarna.


I morse tog Inger bilen och åkte iväg så nu är jag ensam här med katt och kanin insvepta i dimma så tät att det rinner vatten om allt utomhus.

Gunnar gick ut en sväng och jag tror det var ett toabesök för nu gör han rätt i att ligga på sängen i värmen.

 


Dimman ska väl lätta så småningom och då ska jag ut för att först städa ur kaninburen på förrådet, sedan försöka få upp väderkvarnen.


Det har varit skapligt varmt inatt med runt 10 grader men nu är det bara 8 grader.

Det är höst.


Jag tror jag fått igång ett Internet via mobilen men nu kan man inte köra via USB.sladd utan måste använda WiFi vilket är lite besvärligare att både få igång och avsluta.

Förut stoppade jag bara in sladden och drog ut efter användning.

Men jag kanske lär mig det här tids nog.


Godmorgon.


Pip

Av Jan Sandström - 18 september 2014 22:55

Det sa Inger att det lät när hon gick in från badtunnan.
Han kanske fick sig en mus ändå.

Vi har badat och Gunnar har varit runt omkring oss mest hela tiden och smugit i buskar och gräs.
Jag misstänker att han trivs här.

Av Jan Sandström - 18 september 2014 20:59

Jag gick ut och när jag ropade på Gunnar så kom han springandes från skogen glad och obekymrad.
Så då gick jag in och gjorde kaffe

 


Mobilen kan tydligen inte lägga upp stående bilder så jag har vänt på bilden i efterhand.

Av Jan Sandström - 18 september 2014 20:18

...med nya mobilen.

Den gamla kopplade jag bara en USB mellan dator och mobil och genast fick jag frågan vad jag ville göra, ladda, diskenhet eller uppkoppling vad det nu hette.

Nu är det helkört för jag ska installera ett program för att synka dator-mobil men det går inte utan internet och det är ju inte det jag vill göra.

Bara elända alltså.

Och nu såg inte Inger till Gunnar någonstans så han har väl dragit till skogs antar jag.

Bara att hoppas på att han ska hitta hem igen.

Kan säga att jag knappast kommer att kunna sova innan jag hör han komma hem.

Av Jan Sandström - 18 september 2014 17:48

Inte lätt att hitta Gunnar.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards