jans

Alla inlägg den 1 januari 2015

Av Jan Sandström - 1 januari 2015 20:03

När jag gick ut i eftermiddags så hördes fågelsång som att det var i april.
Inte bra för naturen när det blev så här varmt väder.

Av Jan Sandström - 1 januari 2015 10:54

Det ser onelkigen mörkt ut när man ser ut.

Himlen där borta i söder är blåsvart.

 

Det ser mörkare ut än vad jag får på fotot.

Så jag återgår till att göra kaffe.

Av Jan Sandström - 1 januari 2015 09:42

Torsdag den 1/1 2015

Ja tänk vad tiden går, alla andra cyklar   

Men nu har vi börjat ett nytt år igen men egentligen, ser man det som djuren gör så är det bara en ny dag som många andra.

Det är ju bara för att vi ska ha något att, för att, att ha almanackor att bläddra i.

Så nu har jag inga söta kissemissar längre

 

utan en vanlig trist almanacka från ICA.


Mirabell hon bryr sig bara om att hon får sin tonfisk och att få ligga på min kontorsstol.

 


Ifjol åkte vi till Peter och Anna som bjöd familjen på den sedvanliga hamburgarmiddagen.

Riktigt gott men jag orkade bara tre st, Erik däremot åt 5 parisare var 17 han nu stoppade dem. Han har ju inte ens kvar blindtarmen.

Vid 11 åkte vi mot stan men först hem med mig för jag gillar inte fyrverkerierna då det smäller så jävligt och gör ont i öronen.

Då sitter jag hellre hemma med husdjuren och ser på TV eller ut genom fönstren på raketerna.

Det blev kanske inte så bra filmsnuttar men visar dem ändå.





De visade Flintafilmen på TV3 så jag fastnade i den och nu började Sound of Music så jag slog över till kanal 9 och Topp 20 roligast.

Så kanske jag får tid att skriva det här.

Familjen åkte till stan och såg fyrverkerierna och jag vet inte om Erik fotade i år men så här blev det en gång tidigare.

 

Fast jag har lagt på texten.

Gunnar gömde sig under soffan när det small och blinkade.


Sedan lade jag mig med ljudboken och då Inger kom hem hade det lugnat sig med fyrverkerierna så då ville Gunnar gå ut.

Jag hade svårt att somna på grund av värken, fick upp och gå lite nu och då och passade på att släppa ut eller in en nöjd katt.

Till slut somnade jag och sov ganska gott.


Idag mår jag bättre men har ont i händerna, dock ingen malande värk som igår utan med bara ont.

Ska inte göra så mycket mer än plocka undan lite i köket då Inger jobbar hela dagen.


Vädret igår var galet och lika galet idag.

Det är varmt och varmt och blött.

Just nu +5,8° på marknivå ute på altan och väderstationens Aktuella värden:
2015-01-01 10:30:05

Temperatur: 6,7 °C
Lufttryck: 988,1 hPa och Falling
Luftfuktighet: 86 %
Vindstyrka: 2,2 m/s från W,
i byarna 3,1 m/s
Kyleffekt: 5,1 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 36 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,3 mm
Månaden: 0,0 mm
Året: 0,0 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
7,5 °C
Klockan:
06:48
Temp - Max:
7,9 °C
Klockan:
18:35
Temp - Min:
5,8 °C
Klockan:
04:33
Temp - Min:
4,8 °C
Klockan:
09:52
Lufttryck - Max:
992,7 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Max:
993,6 hPa
Klockan:
20:38
Lufttryck - Min:
988,1 hPa
Klockan:
10:29
Lufttryck - Min:
989,9 hPa
Klockan:
00:00


Dagens sol och måntider.

Gryning: 08:12
Sol upp: 09:26
Sol ned: 13:59
Skymning: 15:13
Dagsljus: 07:01 tim:min
Dag längd: 04:33 tim:min
Morgondagen: There will be 2min 37s more daylight tomorrow
Måne upp: 12:20
Månfas:
Växande gubbe
Moon
Måne ned: 04:26

Jag har en gosig Mirabell här hos mig i fönstret.

 

och så här ser det ut i trädgården

 

Man verkligen säga att den snö som föll ifjol....


Godmorgon.


 


Av Jan Sandström - 1 januari 2015 08:07

Eller hur man skriver på norska.
Man kanske skulle ta och stiga upp någon gång i år (o) ?
Klockan är åtta och det är då en som är glad över det varma vädret .
Gunnar är ute och ränner ,jagar väl möss gissar jag .
Nytt år har vi också .

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards