jans

Direktlänk till inlägg 2 februari 2015

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 2 februari 2015 09:24

Måndag den 2/2


Min svägerska Birgitta fyller år idag så GRATTIS från mig.


Eljest, igår skottade jag här hemma och så lastade vi slungan och skottade i stugan där det var mycket snö men ganska lätt så det gick över förväntan bra att köra undan.

Hem igen men via Bräntberget där vi hämtade skidor och dotter som skulle till sonen och brodern Anders för att valla det som låg i takboxen.

Hem och jag hade riktigt ont i kroppen och lederna, det gjorde skitont rent ut sagt.

Men vi satte på en gammal Morden i Midsomer, avsnitt tre men det visade sig att vi (Inger) sett det tidigare, jag har ju sett alla avsnitten men det är en tid sedan.


Sängen och ljudboken men nu är det slut på Potter och i brist på annat lade jag in några böcker om Fem av Enid Blyton.

Ska se om jag har något annat i lagret eller så får jag beställa från biblioteket.


Trotts ont sov jag tungt inatt men det berodde nog på alla piller jag satt i mig och Voltaren jag smort med.

Och så var jag riktigt slutkörd.


Idag vaknade jag åtta då jag steg upp, duschade med besvär, ont i lederna men skönt med varmvattnet.

Frukost för att 10 skulle djurskyddet komma förbi och hämta kaninsakerna.

Hon kom redan lite efter 9 och det var hon som vi lämnade parakiterna Nisse och Pelle till, de mår jättefint i den stora flocken som utökades med ännu en liten parakithona som hittades på Ersboda i höstas.

Det lät fint och de blev jätteglada över alla kaninsakerna, buren och en kartong med mat.


Nu kom duvorna nedsinglandes här på tomten, tidigare satt de på staketet och väntade, så även Hedvig.

     


Jag har varit ute och kört slungan men nu kom väghyveln och lade upp en snövall så då måste jag ut igen, Inger ska ut med bilen så jag fortsätter det här senare.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 09:04

Tisdag den 23/4   Igår blev det lite innejobb innan jag packade ihop lite och åkte till Vindeln där jag först tankade bilen. Där satt Inger och Alice i fåtöljen och gosade. En snabb lunch och så gick Inger iväg och jag intog fåtöljen med kaff...

Av Jan Sandström - Måndag 22 april 07:40

Måndag den 22/4   Igår fick familjen tillökning för vid tvåtiden kom lilla Alice till oss.     Nyfiken i transportburen men hon har ju träffat oss för en vecka sedan och kameran var hon nyfiken på vad det var.     Men hon knatade ru...

Av Jan Sandström - Söndag 21 april 15:35

Efter att ha gått omkring och tittat i lägenheten, suttit i våra knän, druckit vatten och ätit lite så har Djurskyddet åkt iväg. Alice är nu registrerad hos Jordbruksverket.           ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards